Other (Reports)
Innovative instructional and methodological support for the Jobs@Skills - SCES - Liège-Luxembourg incubator: Guidelines for developing blended learning
Parlascino, Emmanuelle; Jérôme, Françoise; Denis, Brigitte et al.
2017
 

Files


Full Text
gudelines BL final.pdf
Publisher postprint (6.21 MB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
blended learning; development methodology; SPOCs; BECOMERIR; NEDOMASPPA; accompagnement pédagogique; MOOCs; apprentissage hybride; formation mixte
Abstract :
[en] This report presents as a handbook documenting various dimensions, models, and steps useful for the development of blended learning scenarios.
Research center :
IFRES / CRIFA
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Parlascino, Emmanuelle ;  Université de Liège > IFRES : Pédagogie de l'Enseignement supérieur
Jérôme, Françoise ;  Université de Liège > IFRES - FORMASUP
Denis, Brigitte ;  Université de Liège - ULiège > Département des Sciences de l'éducation > Techn. de l'information & de la communicat. pour l'éducation
Devyver, Julie ;  Université de Liège > IFRES : Pédagogie de l'Enseignement supérieur
Borsu, Olivier ;  Université de Liège > IFRES
Van de Poël, Jean-François ;  Université de Liège > IFRES
Navet, Rachel ;  Université de Liège > IFRES : Pédagogie de l'Enseignement supérieur
Verpoorten, Dominique  ;  Université de Liège - ULiège > IFRES : Pédagogie de l'Enseignement supérieur
Other collaborator :
Haubruge, Eric  ;  Université de Liège - ULiège > Département GxABT > Gestion durable des bio-agresseurs
Language :
English
Title :
Innovative instructional and methodological support for the Jobs@Skills - SCES - Liège-Luxembourg incubator: Guidelines for developing blended learning
Alternative titles :
[en] Accompagnement et soutien méthodologique innovants à l'incubateur Jobs@Skills - SCES- Liège-Luxembourg
Publication date :
2017
Publisher :
IFRES - Université de Liège, Liège, Belgium
Number of pages :
42
Funders :
FSE - Fonds Social Européen [BE]
Commentary :
Reference in APA: Parlascino, E., Jérôme, F., Denis, B., Devyver, J., Borsu, O., Van de Poël, J.F., Navet, R., Haubruge, E., & Verpoorten, D. (2017). Innovative instructional and methodological support for the Jobs@Skills – SCES ­ Liège-Luxembourg incubator: Guidelines for developing blended learning. University of Liège, Belgium: IFRES.
Available on ORBi :
since 22 May 2017

Statistics


Number of views
184 (47 by ULiège)
Number of downloads
142 (7 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi