Results 33921-33940 of 43722.
Bookmark and Share    
Full Text
See detailProgrès technique et croissance économique
Artige, Lionel ULg

Learning material (2013)

Detailed reference viewed: 37 (9 ULg)
Peer Reviewed
See detailProgress in milk fat globule membrane research: a review.
Danthine, Sabine ULg; Blecker, Christophe ULg; Paquot, Michel ULg et al

in Lait (Le) (2000), 80(2), 209-222

The milk fat globule is essentially an oil droplet enclosed in a protective 'membrane', partially derived from the plasma membrane of the lactating cell, and which assures the dispersion of the milk fat ... [more ▼]

The milk fat globule is essentially an oil droplet enclosed in a protective 'membrane', partially derived from the plasma membrane of the lactating cell, and which assures the dispersion of the milk fat in the milk plasma. This protective coat is generally called 'the milk fat globule membrane' (MFGM). This review examines the present state of knowledge on the MFGM. The topics dealt with are: origin and formation, isolation From milk, composition (lipids and proteins), structure (a new model is proposed), functional properties and the role that the MFGM plays in protection against lipolysis. [less ▲]

Detailed reference viewed: 127 (5 ULg)
See detailProgresse-t-on en enseignement des langues étrangères?
Defays, Jean-Marc ULg

Scientific conference (2007, December)

Detailed reference viewed: 10 (2 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLa progression au sein de la narration en égyptien: Éléments d’une grammaire du texte
Winand, Jean ULg

in Bulletin de l’Institut Français d’Archéologie Orientale (2000), (100), 403-435

Detailed reference viewed: 61 (2 ULg)
Peer Reviewed
See detailLa progression au sein de la narration en néo-égyptien
Winand, Jean ULg

Conference (2000, March 30)

Detailed reference viewed: 8 (0 ULg)
See detailLa progression et les ruptures d'apprentissage en histoire. Les programmes d'éveil et de formation historique dans l'enseignement maternel, primaire et secondaire en Communauté française de Belgique : continuités et discontinuités
Jadoulle, Jean-Louis ULg

in DUFAYS, Jean-Louis; DE KESEL, Myriam; MEURANT, Alain (Eds.) Le « curriculum » en questions. La progression et les ruptures des apprentissages disciplinaires de la maternelle à l’université (2011)

Detailed reference viewed: 15 (4 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailProgression micrograduée dans l'entraînement à la vision dans l'espace et à la description anatomique
Bonnet, Pierre ULg; Reggers, Thérèse ULg

in Revue Internationale des Technologies en Pédagogie Universitaire (2006), 3(1-2),

Anatomy teaching for first year medical sciences students in Liege Medical School, Belgium, s based on both lectures and e-learning. An introductive lesson on anatomical description has been developed on ... [more ▼]

Anatomy teaching for first year medical sciences students in Liege Medical School, Belgium, s based on both lectures and e-learning. An introductive lesson on anatomical description has been developed on e-learning as a tool for description and spatial view training. That first on-line lesson has been constructed by identifying the conceptual requisite to understand anatomy and its specific descriptive language, by dissection and finally by organisation of those requisites to allow generalisation and transfer. The lesson conception gives the students the opportunity to practice the exercise at their own rhythm trough all the steps of the reflective process. That e-learning lesson has been regulated by a follow-up of two years practice in real conditions. This article emphasizes the methodological principles which are the base of the micro graduated structure of the distance course. [less ▲]

Detailed reference viewed: 23 (10 ULg)
See detailProjection-débat autour d'Anita G. d'Alexander Kluge
Hamers, Jérémy ULg; Cormann, Grégory ULg

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 16 (8 ULg)
See detailProjections à l’échéance 2100 des changements de température et de précipitations en Belgique réalisées à l’aide des modèles du GIEC
Dury, Marie ULg

Master's dissertation (2008)

En 2007, le Groupe d’experts du GIEC a publié son 4e rapport (AR4) sur les changements climatiques. Les résultats proposés dans l’AR4 ont été obtenus à l’aide d’un vaste échantillon de modèles de ... [more ▼]

En 2007, le Groupe d’experts du GIEC a publié son 4e rapport (AR4) sur les changements climatiques. Les résultats proposés dans l’AR4 ont été obtenus à l’aide d’un vaste échantillon de modèles de circulation générale (AOGCMs) nouvellement homologués par le groupe. Notre travail a profité des avancées réalisées dans le monde de la modélisation climatique pour tenter de procéder à un état des lieux, remise à jour améliorée, des changements climatiques qui pourraient être enregistrés en Belgique au cours du 21e siècle en matière de température et de précipitations. Etant donné le large éventail de modèles mis à notre disposition, nous avons pu nous permettre d’écrémer ce vaste catalogue, ce que d’autres travaux antérieurs n’avaient pu faire. Ainsi, la première partie de cette étude est-elle consacrée à l’évaluation des différents AOGCMs dans le but de ne conserver que les plus aptes à réaliser des projections climatiques cohérentes pour notre territoire. La seconde partie de notre travail porte sur l’analyse des projections réalisées pour la Belgique par les huit modèles de circulation générale sélectionnés dans la partie précédente. Pour resituer les changements climatiques que les AOGCMs annoncent pour notre pays dans un contexte régional plus large, nous décrivons préalablement l’évolution climatique que connaîtra l’Europe au 21e siècle. Pour la Belgique, nous nous attachons à montrer les évolutions dans les moyennes annuelles et saisonnières pour les températures moyenne, minimale et maximale ainsi que pour les précipitations. Ensuite, nous tentons d’identifier les changements dans les statistiques journalières des évènements « extrêmes », ce qui, il faut le souligner, n’avait encore jamais été réalisé pour notre territoire. Ainsi, les évolutions dans le nombre de jours de gel, de jours de canicule, de vagues de chaleur,… et les changements dans la distribution des intensités des précipitations journalières ont été étudiés. [less ▲]

Detailed reference viewed: 18 (3 ULg)
See detailLe projet "Insert'Prof" : Un dispositif d'accompagnement pour les jeunes enseignants favorisant une insertion réussie dans la vie professionnelle
Beckers, Jacqueline ULg; Jardon, Dorothée; Jaspar, Steve ULg et al

in Portelance, Liliane; Mukamurera, Joséphine; Martineau, Stéphane (Eds.) et al L'insertion dans le milieu scolaire : Une phase cruciale du développement professionnel de l'enseignant (2008)

Detailed reference viewed: 131 (20 ULg)
Full Text
See detailProjet "NOSEMOLD" Appareil de diagnostic rapide des moisissures sur les matériaux de construction
Nicolas, Jacques ULg; Delva, Julien

Report (2008)

The report concerns a "FIRST spin-off" project aiming at creating a spin-off company based on the research of the unity of the university. The study concerned the design of an instrument, based on the ... [more ▼]

The report concerns a "FIRST spin-off" project aiming at creating a spin-off company based on the research of the unity of the university. The study concerned the design of an instrument, based on the "electronic nose" principle, to detect the presence of moulds on building materials from the analysis of the gas phase. The apparatus proved to be able of distinguishing pure material from contaminated one, but it was more difficult to identify the mould species. [less ▲]

Detailed reference viewed: 20 (4 ULg)
Full Text
See detailProjet "Partenariats pour le Développement des Forêts Communautaires" (PDFC). Présentation des résultats et des leçons apprises.
Meunier, Quentin; Julve Larrubia, Cecilia; Federspiel, Michèle et al

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 8 (0 ULg)