Profil

Nguyen Ngan Giang

Main Referenced Co-authors
Schneider, Maggy  (2)
Balhan, Kevin  (1)
Gerard, Isaline (1)
Main Referenced Keywords
Formation initiale (1); praxéologie « modélisation » (1); réflexivité (1); épistémologie (1);
Main Referenced Disciplines
Mathematics (3)

Publications (total 3)

The most downloaded
677 downloads
Nguyen, N. G. (2017). Ecologie du formalisme "bipoint" dans l'enseignement de la géométrie au niveau secondaire [Doctoral thesis, ULiège - Université de Liège]. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/215086 https://hdl.handle.net/2268/215086

The most cited

2 citations (Scopus®)

Balhan, K., Gerard, I., Nguyen Ngan, G., & Schneider, M. (June 2019). Une dimension particulière de la réflexivité: "les mathématiques comme problème professionnel" à la base d'un dispositif de formation initiale en didactique des mathématiques. Canadian Journal of Science, Mathematics, and Technology Education, 19 (2), 107-119. doi:10.1007/s42330-018-0035-y https://hdl.handle.net/2268/258469

Balhan, K., Gerard, I., Nguyen Ngan, G., & Schneider, M. (June 2019). Une dimension particulière de la réflexivité: "les mathématiques comme problème professionnel" à la base d'un dispositif de formation initiale en didactique des mathématiques. Canadian Journal of Science, Mathematics, and Technology Education, 19 (2), 107-119. doi:10.1007/s42330-018-0035-y
Peer Reviewed verified by ORBi

Nguyen, N. G., & Schneider-Gilot, M. (2017). Une approche heuristique d'une géométrie calculatoire. Liège, Belgium: Editions de l'Université de Liège.

Nguyen, N. G. (2017). Ecologie du formalisme "bipoint" dans l'enseignement de la géométrie au niveau secondaire [Doctoral thesis, ULiège - Université de Liège]. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/215086

Contact ORBi