Profil

Pérée Francis

Département de Psychologie > Psychologie quantitative

See author's contact details
Main Referenced Co-authors
Rondal, Jean-Adolphe  (4)
Hansez, Isabelle  (3)
Bachelet, Jean-François  (2)
Bertrand, Françoise  (2)
Brédart, Serge  (2)
Main Referenced Keywords
communication verbale (2); langage (2); age management (1); child psychiatry (1); compréhension (1);
Main Referenced Unit & Research Centers
Centre de Neurosciences Cognitives et Comportementales - ULiège [BE] (1)
Main Referenced Disciplines
Theoretical & cognitive psychology (4)
Social, industrial & organizational psychology (3)
Neurosciences & behavior (2)
Engineering, computing & technology: Multidisciplinary, general & others (1)
Neurology (1)

Publications (total 10)

The most downloaded
497 downloads
Hansez, I., Bertrand, F., De Keyser, V., & Pérée, F. (July 2005). Career end for teachers: Towards a better understanding of stress and early retirement. Travail Humain, 68 (3), 193-223. doi:10.3917/th.683.0193 https://hdl.handle.net/2268/18692

The most cited

19 citations (OpenCitations)

Hansez, I., Bertrand, F., De Keyser, V., & Pérée, F. (July 2005). Career end for teachers: Towards a better understanding of stress and early retirement. Travail Humain, 68 (3), 193-223. doi:10.3917/th.683.0193 https://hdl.handle.net/2268/18692

Laurent, J., Bragard, I., Pérée, F., COUCKE, P., & Hansez, I. (April 2014). Emotional regulation strategies and burnout among radiotherapy workers: the moderating role of perceived organizational support [Poster presentation]. 11th European Academy of Occupational Health Psychology, London, United Kingdom.

SCHOLL, J.-M., PHILIPPE, P., Pérée, F., Zdanowicz, N., & ANSSEAU, M. (April 2011). Une nouvelle conception des études sémiologiques : « l’épidémiologie sémiologique développementale ». Information Psychiatrique, 87 (4), 313-320. doi:10.1684/ipe.2011.0777
Peer Reviewed verified by ORBi

Bertrand, F., Peters, S., Pérée, F., & Hansez, I. (2010). Facteurs d'insatisfaction incitant au départ et intention de quitter le travail : analyse comparative des groupes d'âge. Travail Humain, 73 (1), 215-239.
Peer reviewed

Hogge, M., Pérée, F., & Collette, F. (2007). Unité et diversité des fonctions exécutives: rôle des processus attentionnels [Paper presentation]. 1ères Journées Internationales de Neuropsychologie des lobes frontaux et des fonctions exécutives, Angers, France.

Hansez, I., Bertrand, F., De Keyser, V., & Pérée, F. (July 2005). Career end for teachers: Towards a better understanding of stress and early retirement. Travail Humain, 68 (3), 193-223. doi:10.3917/th.683.0193
Peer reviewed

Debry, M., Gilles, J.-L., Deltour, C., Euben, T., Leclercq, D., Mullen, L., Pérée, F., & Poncin, P. (1999). Observations sur les études universitaires à la FAPSE.

Rondal, J.-A., Pérée, F., Thorens, J., & Bachelet, J.-F. (1987). Algelo : un programme d'analyse lexico-grammaticale d'échantillons de langage par micro-ordinateur (logiciel et manuel d'utilisation). Paris, France: Unadrio.

Rondal, J.-A., Bachelet, J.-F., & Pérée, F. (1985). Analyse du langage et des interactions verbales adulte-enfant. Bulletin d'Audiophonologie, 5-6, 507-535.

Rondal, J.-A., Leyen, N., Brédart, S., & Pérée, F. (1984). Coréférence et stratégie des fonctions parallèles dans le cas des pronoms anaphoriques ambigus. Current Psychology of Cognition, 4, 151-170.
Peer reviewed

Rondal, J.-A., Brédart, S., Stafilas, E., Grana, C., Ghiotto, M., Pérée, F., Giakis, A., André, A., & Van Antwerpen, S. (1982). Bilinguisme et réussite scolaire chez les enfants d'immigrés espagnols de la région liégeoise. Psychologica Belgica, 22, 121-142.
Peer Reviewed verified by ORBi

Contact ORBi