Publications and communications of Hamad Karous

Karous, H., Nihant, B., & Leyh, B. (2022). Conceptual change in chemistry schematic modelling: a cross-sectional study of 10th–12th-grade Belgian students. Canadian Journal of Chemistry. doi:10.1139/cjc-2021-0162

Karous, H. (01 July 2021). Enseignement de la chimie à l'aide de réactions chimiques dans des boîtes de Pétri et de processus de modélisation [Poster presentation]. Practical Chemistry during a Pandemic including a microscale approach.

Karous, H. (04 October 2019). Des expériences à l'échelle microchimie [Paper presentation]. Science on stage Europe.

Karous, H., Nihant, B., & Leyh, B. (August 2017). LEARNING CHEMICAL KINETICS AT SECONDARY SCHOOL LEVEL: MISCONCEPTIONS AND ALTERNATIVE APPROACH [Paper presentation]. The 12th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Dublin, Ireland.

Karous, H. (29 June 2017). Expériences pour améliorer l'apprentissage de la chimie par la modélisation [Paper presentation]. Science on stage europe 2017, Debrecen, Hungary.

Nihant, B., Karous, H., & Leyh, B. (08 April 2017). Modellierung der chemischen Kinetik. Entwicklung eines Verständnisses auf molekularer Ebene anhand gezielter Versuche [Paper presentation]. MNU-Bundeskongress, Aachen, Germany.

Karous, H., Nihant, B., & Leyh, B. (22 October 2016). Modéliser pour comprendre les phénomènes [Paper presentation]. PlayFul Science 10, Bruxelles, Belgium.

Karous, H., Nihant, B., & Leyh, B. (16 October 2016). Le rôle de la compréhension de la notion de modèle dans la vision des futurs enseignants des sciences de la structure atomique [Paper presentation]. Week-end jeunes chercheurs WEJCH, Paris, France.

Dontaine, M., Heins, P., Hindryckx, M.-N., Job, P., Karous, H., Leyh, B., Plumat, J., & Schneider-Gilot, M. (March 2016). Des pratiques enseignantes qui font obstacle au rôle des modèles dans la construction des savoirs scientifiques [Paper presentation]. 4ème colloque international de l’ARCD, Toulouse, France.