Publications and communications of Aude Silvestre

Quertemont, E., Didone, V., Silvestre, A., Tonus, C., & Leduc, L. (24 June 2022). Supporting active learning and perseverance of Freshmen through the implementation of Assessment for Learning principles in a Psychostatistics course at ULiège [Paper presentation]. International AHE Conference 2022, Manchester, United Kingdom.

Quertemont, E., Didone, V., Silvestre, A., Tonus, C., & Leduc, L. (10 March 2022). Assessment for Learning et soutien à l’autorégulation dans un cours de Psychostatistique descriptive et inférentielle à l’ULiège [Paper presentation]. Journée nationale belge de l’ADMEE-Europe, Bruxelles, Belgium.

Louis, G., Pétré, B., SCHLEICH, F., Nekoee Zahraei, H., Donneau, A.-F., Silvestre, A., HENKET, M., PAULUS, V., GUISSARD, F., Guillaume, M., & Louis, R. (2021). Predictors of asthma-related quality of life in a large cohort of asthmatics : A cross-sectional study in a secondary care center. Clinical and Translational Allergy. doi:10.1002/clt2.12054

Curvers, N., Silvestre, A., Elbel, J. K. M., Dupont, H., & Van Hal, G. (March 2021). Wist u dat de meeste mensen van uw leeftijd maar één keer per week alcohol drinken? - De Social Norms toegepast op 55-plussers in de grensstreek van Nederland, Duitsland en België. Verslaving & Herstel, 1 (1).

Silvestre, A., Donneau, A.-F., Pétré, B., Dupont, H., & Consortium de recherche euPrevent (Other coll.). (2021). Les normes sociales comme levier dans la prévention des assuétudes en Province de Liège. Éducation Santé.

Pétré, B., Guillaume, M., Bragard, I., Lepère, C., Ortiz, I., Paridans, M., Silvestre, A., Scholtes, B., Louis, G., Voz, B., Husson, E., & Gillain, N. (2020). ORIENTER LES SOINS VERS LE PATIENT PARTENAIRE. INTERREG V A Grande Region.

Silvestre, A., Alonso Vilches, V., & Pétré, B. (May 2019). L’utilisation du portfolio comme outil d’évaluation d’une formation continuée en ETP [Paper presentation]. 7ème congrès de la Société Européenne d’Education Thérapeutique du patient.

Silvestre, A., Alonso Vilches, V., Verpoorten, D., & Leduc, L. (10 January 2019). « Feedback dit sur feedback filmé » - Analyse de discours de conseillers pédagogiques sur le feedback formatif vers des enseignants de 1er Bac. Architecture lors de séances de débriefing recourant à l’image vidéo [Paper presentation]. 31e colloque de l'ADMEE-Europe : Entre normalisation, contrôle et développement formatif. Évaluations sources de synergies ?, Lausanne, Switzerland.

Streel, S., Silvestre, A., Hoge, A., Guillaume, M., Donneau, A.-F., Dupont, H., & Pétré, B. (2019). La consommation d’alcool : de l’épidémiologie à la prévention. Revue Médicale de Liège, 74 (5-6), 241-247.

Dardenne, B., Huart, J., & Silvestre, A. (2018). Sexisme positif: bienveillance et chaleur. In K. Faniko, D. Bourguignon, O. Sarrasin, ... S. Guimond (Eds.), Psychologie de la discrimination et des préjugés: de la théorie à la pratique (pp. 120-128). Louvain-la-Neuve, Belgium: de Boeck Supérieur.

Jancart, S., Silvestre, A., Seijkens, N., & Leduc, L. (2018). Devices to Counter the Lack of Practice in Mathematics in a First Year Architecture Programme. In Proceedings of the Conference of the European Association for Practitioner Research on Improving Learning (EAPRIL) 2017, Issue 4.

Silvestre, A., Seijkens, N., Scheffers, P., & Leduc, L. (2018). Exemples de bonnes et mauvaises pratiques de feedback. Liège, Belgium: ULiège - Université de Liège.

Jancart, S., Seijkens, N., & Silvestre, A. (September 2017). Pedagogical and Didactic Adaptations of a Mathematics Course to a Student-Centred Education in an Architecture Programme [Paper presentation]. Matters of abstraction, Bruxelles, Belgium.

Silvestre, A., Huart, J., & Dardenne, B. (07 July 2017). Implicit Belittlements Call for Implicit Measures: Emotional Reactions to Youth Paternalistic Stereotypes. Psychologica Belgica, 57 (2), 133-153. doi:10.5334/pb.351

Silvestre, A., & Seijkens, N. (08 June 2017). Promouvoir, développer et optimiser les pratiques de feedback formatif en Bloc1 en Faculté d'Architecture - Partage d'expériences [Paper presentation]. 4e Séminaire du Réseau PAPier, Grenoble, France.

Detroz, P., Duchâteau, D., Huart, J., & Silvestre, A. (2016). Influence du décret paysage sur les programmes annuels et les actions à mettre en place pour favoriser la réussite des étudiants. ULg, Belgium: Administration de l'enseignement et des étudiants.

Silvestre, A. (2016). Benevolent Stigmatisation in all its States: Multifaceted Consequences of Paternalistic Stereotyping [Doctoral thesis, ULiège - Université de Liège]. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/211828

Silvestre, A., Sarlet, M., Huart, J., & Dardenne, B. (12 February 2016). Benevolent Ideology and Women’s Economic Decision-Making: When Sexism Is Hurting Men’s Wallet. PLoS ONE, 11 (2). doi:10.1371/journal.pone.0148629

Silvestre, A., & Dardenne, B. (2016). "OK, C'est pas bien, mais que peut-on y faire?" Propositions de stratégies pour contrer les effets néfastes des stéréotypes paternalistes sur la performance motrice. In A.-M. Etienne & I. Bragard, Évolutions sociales, innovations et politiques: Nouvelles questions et nouveaux enjeux pour la psychologie de la santé, Actes du Congrès de l’AFPSA, tome 2 (pp. 233-236).

Silvestre, A., & Dardenne, B. (21 August 2012). You’re not my dad, you’re my coach! When Paternalism Impairs Agility Performance [Poster presentation]. British Psychological Society-Social Psychology Section Annual Conference 2012, St Andrews, United Kingdom.

Silvestre, A., Sarlet, M., & Dardenne, B. (11 May 2012). Gentlemen, Bring out Your Wallet, It’s Time to Pay: Benevolent Sexism and Women’s Economic Behaviour [Paper presentation]. 1st joint meeting of BAPS-SEPEX, Liège, Belgium.

Silvestre, A., & Dardenne, B. (28 January 2012). The Emotional Side of Paternalism: Do People Share What They Feel? [Poster presentation]. 13th Annual Meeting of The Society for Personality and Social Psychology, San Diego, United States.

Silvestre, A. (2009). What Is the Impact of Benevolent Sexism on Reactions Facing Unfairness? [Master’s dissertation, ULiège - Université de Liège]. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/124886