Publications and communications of Estelle Dauvister

Dauvister, E., & Maillart, C. (2022). Apprentissage de règles de catégorisation dans le Trouble Développemental du Langage. Enfance: Psychologie, Pédagogie, Neuropsychiatrie, Sociologie. doi:10.3917/enf2.221.0081

Stievenart, M., Dauvister, E., Lambert, C., & Martinez Perez, T. (2022). Accompagner le parent dans la stimulation du langage de son enfant : comment le partenariat parent-orthophoniste peut-il soutenir le sentiment de compétence parentale ? ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant.

Dauvister, E. (2021). Inférences statistiques et développement langagier : Etude de l’apprentissage lexico-sémantique chez les enfants présentant un trouble développemental du langage [Doctoral thesis, Université de Liège]. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/315007

Dauvister, E., Philis, J., & Maillart, C. (July 2021). Learning and generalization of lexical categories in Developmental Language Disorder [Poster presentation]. IASCL 2021 - International Association for the Study of Child Language.

Dauvister, E., Bastings, F., & Maillart, C. (June 2021). Categorization and word extension in children with Developmental Language Disorder [Poster presentation]. 18th International clinical phonetics and linguistics association (ICPLA) Conference, Online (Glasgow), United Kingdom.

Dauvister, E., Jemel, B., & Maillart, C. (2021). Preserved category-based inferences for word learning in school-aged children with Developmental Language Disorder. Clinical Linguistics and Phonetics, 33 (10-11). doi:10.1080/02699206.2021.2007286

Dauvister, E., & Maillart, C. (2021). Studying inductive inference processes to understand word learning in children with developmental language disorder: What is preserved and what is not? [Paper presentation]. 1st international Developmental Language Disorder research conference: From evidence to impact.

Krzemien, M., Dauvister, E., & Maillart, C. (June 2020). La généralisation chez les enfants avec un trouble développemental du langage : s'intéresser au niveau lexico-sémantique. ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 166.

Dauvister, E., & Maillart, C. (10 December 2019). Erreur de prédiction et apprentissage lexical dans les troubles développementaux du langage [Poster presentation]. Groupe de contact en Psycholinguistique et Neurolinguistique - Rencontre 2019, Louvain-la-Neuve, Belgium.

Dauvister, E., & Maillart, C. (10 December 2019). Can categorization and generalization difficulties explain word learning characteristics in Developmental Language Disorders? [Poster presentation]. Groupe de contact en Psycholinguistique et Neurolinguistique - Rencontre 2019, Louvain-la-Neuve, Belgium.

Dauvister, E., Martinez Perez, T., Fabry, V., & Maillart, C. (2019). Accompagner le langage de l’enfant en milieu d’accueil [Paper presentation]. Matinales de l'enfance, Belgium.

Dauvister, E., & Maillart, C. (12 July 2019). Learning words and categories: Lexical acquisition and Bayesian inference in children with Developmental Language Disorders [Poster presentation]. Child Language Symposium 2019, Sheffield, United Kingdom.

Dauvister, E., & Maillart, C. (July 2019). Apprentissage de nouveaux mots dans les troubles développementaux du langage : Catégorisation et généralisation [Poster presentation]. Ecole d'été en logopédie/orthophonie 2019.

Dauvister, E., & Maillart, C. (14 May 2019). Lexical acquisition, generalization and Bayesian inference in children with Developmental Language Disorders [Poster presentation]. Annual Meeting of the Belgian Association for Psychological Sciences (BAPS), Liège, Belgium.

Mulquet, A., Fabry, V., & Dauvister, E. (06 October 2018). La guidance parentale en collectif avec des familles issues de milieux vulnérables [Paper presentation]. Journée scientifique : Guidance parentale logopédique de qualité - Quelles pratiques en 2018 ?, Liège, Belgium.

Dauvister, E., & Maillart, C. (October 2018). Word learning and Statistical Inference in Children with Developmental Language Disorder [Poster presentation]. 17th International Clinical Phonetics and Linguistics Association Conference, Malta.

Dauvister, E., Vossius, L., & Rousselle, L. (2017). Des jeux de doigts comme renforçateurs des précurseurs des apprentissages scolaires. Cahiers de l'ASELF, 14 (2), 26-33.