Publications and communications of Michel Delville

Belloi, L., & Delville, M. (April 2023). Quand l'obscurité s'abat sur le récit. Iconicité, oblitération et engendrement poétique dans l'œuvre de Jochen Gerner. Textimage, 16 (printemps).

Belloi, L., & Delville, M. (2021). Le Livre d'artiste saisi par la bande dessinée : entrecroisements, détournements. Piano B : Arti e Culture Visive, 5 (1), 161-184.

Delville, M. (2021). Paul Claudel. In M. Delville & M. A. Caws, Early Prose Poems from All Over. Boston, United States: Black Widow Press.

Delville, M., & Caws, M. A. (Eds.). (2021). The Edinburgh Companion to the Prose Poem. Edinburgh, United Kingdom: Edinburgh University Press.

Delville, M. (2020). Préface. In S. Cauchy, Figures de la boucle dans les pratiques contemporaines. Rennes, France: Presses Unversitaires de Rennes.

Delville, M., & Waltregny, E. (2020). Alice in Shreds. Image and Narrative: Online Magazine of the Visual Narrative.

Belloi, L., & Delville, M. (October 2019). Les blessures de Mallock. Reprise, réduction et amputation dans "A Humument" de Tom Phillips. Textimage, 11.

Delville, M. (2019). Philippe Gonin, "Robert Wyatt, Rock Bottom". Volume! La Revue des Musiques Populaires.

Delville, M. (2019). Effacement, poésie, critique. Formes Poétiques Contemporaines.

Delville, M., & Purnelle, G. (2019). L'effacement. Formes Poétiques Contemporaines.

Delville, M. (2018). Niklas Salmose, Once Upon a Time: Nostalgic Narratives in Transition. Metacritic Journal for Comparative Studies and Theory.

Delville, M., & Purnelle, G. (2018). FPC – Formes Poétiques Contemporaines, Vol. 13 "La phrase". Formes Poétiques Contemporaines.

Delville, M., & Waltregny, E. (2017). Ali e t o lo ss. Röstanga, Sweden: Trolltrumma förlaget.

Delville, M., Baetens, J., Watthee, M., Callens, J., Peeters, H., Warhol, R., & Gervais, B. (2016). Transformations médiatiques: une analyse comparée du cinéma et de la. Recherches en Communication, 41, 221-32.

Delville, M., & Bertrand, J.-P. (2016). Eureka: du poème en prose au roman métaphysique. In A. Dechene & M. Delville (Ed.), Le thriller métaphysique d'Edgar Allan Poe à nos jours. Liège, Belgium: Presses Universitaires de Liège.

Delville, M., & Caws, M. A. (2016). Undoing Art. Macerata, Italy: Quodlibet.

Delville, M., Cohen, N., Gervais, B., & O'Sullivan, S. (2016). An Example of ‘False Friends’: Literary Genres/Filmic Genres. Revue Belge de Philologie et d'Histoire, 3.

Delville, M., & Dechene, A. (Eds.). (2016). Le thriller métaphysique d’Edgar Allan Poe à nos jours. Presses Universitaires de Liège.

Delville, M. (2015). On the Giallo Considered as one of the Fine Arts (with Attendant Considerations of the Weird Tale, the Dark Grotesque and Dario Argento’s Philosophy of Composition). In M. Delville & L. Curreri (Eds.), Il grande « incubo che mi son scelto » : Prove di avvicinamento a Profondo Rosso (1975-2015). Piombino, Italy: Il Foglio Letterario.

Delville, M. (Ed.). (2015). Marc Atkins. Collections artistiques de l'Université de Liège.

Delville, M., Norris, A., & Von Hoffmann, V. (Eds.). (2015). Le Dégoût. Histoire, langage, esthétique et politique d'une émotion plurielle. Liège, Belgium: PULG.

Levaux, C., & Delville, M. (2014). Chris Cutler, Loops. Culture, le Magazine Culturel de l'Université de Liège.

Delville, M. (2014). Vincent Broqua, A partir de rien : Esthétique, poétique, politique de l’infime. Image and Narrative: Online Magazine of the Visual Narrative.

Delville, M. (2014). Paolo Valesio, La Mezzanotte di Spoleto. Culture, le Magazine Culturel de l'Université de Liège.

Delville, M., Baetens, J., Warhol, R., Watthee, M.* , & Gervais, B.*. (2014). Literature and Media Innovation: A Brief Research Update on a Genre/Medium Project. Germanisch-Romanische Monatsschrift, 485-492.
* These authors have contributed equally to this work.

Delville, M. (2013). Crossroads Poetics: Text, Image, Music, Film & Beyond. Prague, Czechia: Presses Universitaires de Prague.

Delville, M. (2013). In Praise of Boxes. In K. Freitag (Ed.), Memory, the United States, and Transnational Poetics. Cambridge, United Kingdom: Cambridge Scholars Publishing.

Delville, M. (2010). Retour sur les romans du 11 septembre. Culture, le Magazine Culturel de l'Université de Liège.

Delville, M. (2010). Manifestes! Culture, le Magazine Culturel de l'Université de Liège.

Delville, M. (2010). Dylan Thomas en chansons. Culture, le Magazine Culturel de l'Université de Liège.

Delville, M. (2010). Antonio Lobo Antunes. Culture, le Magazine Culturel de l'Université de Liège.

Delville, M. (2010). A Short Statement about Prose Poetry. Sentence: A Journal of Prose Poetics, 8.

Delville, M., & Dawans, S. (2010). Corps Architectural et poétique de l’organique: le rêve de l’escargot. Formules, 14, 1-13.

Delville, M. (2009). Muddy Mouth : Beckett’s Poetics of Tastelessness. Litteraria Pragensia, 17, 73-85.

Delville, M. (2009). Michael Gizzi, New Depths of Deadpan. Sentence: A Journal of Prose Poetics, 7, 264-267.

Delville, M. (2009). Cyrus Console, Brief Under Water. Sentence: A Journal of Prose Poetics, 7.

Delville, M. (2009). Around Robert Wyatt. Culture, le Magazine Culturel de l'Université de Liège.

Delville, M. (2008). P. H. Liotta, the Graveyard of Fallen Monuments. Sentence: A Journal of Prose Poetics, 7, 198-200.

Delville, M. (2008). Morton Marcus, Pursuing the Dream Bone. Sentence: A Journal of Prose Poetics, 7.

Delville, M. (2008). Food, Poetry, and the Aesthetics of Consumption. New York, United States: Routledge.

Delville, M. (2007). Introduction. Interval(les), 2, 1-3.

Delville, M. (2007). Contro la pastasciutta : Marinetti’s Futurist Lunch. Interval(les), 2.

Delville, M. (2006). "Prose" - direction du "Dossier américain" (116 pages). Formes Poétiques Contemporaines, 4, 215-328.

Delville, M. (2006). Poésie, Langage, Antiprose. Formes Poétiques Contemporaines, 4, 315-320.

Delville, M. (2006). Le ventre de l'écrivain. Interval(le)s, 4.

Delville, M., & Norris, A. (2005). Frank Zappa, Captain Beefheart and the Secret History of Maximalism. Cambridge, United Kingdom: Salt Publishing.

Delville, M., & Norris, A. (2005). Disciplined Excess: The Minimalist / Maximalist Interface in Frank Zappa and Captain Beefheart. Interval(les), 3-15.

Delville, M., & Michel, P. (2003). Hamlet & Co. Liège, Belgium: Les Editions de l'Université de Liège.

Delville, M. (2001). Les mots pour le dire. 15e Jour du Mois.

Delville, M. (1998). J.G. Ballard. Plymouth, United Kingdom: Northcote House/ the British Council.