Publications and communications of Isabelle Halleux

Biernaux, J., & Halleux, I. (2022). Projet « HRS4R – Research Data Management » : Faciliter la gestion ouverte et responsable des données de la recherche.

Halleux, I. (17 February 2022). Travailler et communiquer avec son directeur de thèse [Paper presentation]. Doctoriales 2022, Ouagadougou, Burkina Faso.

Halleux, I. (2021). The HRS4R Renewal phase.

Halleux, I. (2021). La HRS4R : Enjeux de la labellisation.

Halleux, I. (18 June 2021). EDUC-SHARE - What do you have to know about "HR excellence in research" award? [Paper presentation]. EDUC-SHARE WP5 Consortium Meeting.

Halleux, I. (2021). Motivation, effectiveness and performance. How young researchers and supervisors can survive the impacts of COVID.

Halleux, I. (2021). EURAXESS Top IV HRS4R Workshop - Initial Phase - Action Plan.

Christophe, V., Grisard, C., & Halleux, I. (2021). HRS4R Vers une recherche d'excellence inclusive. ULiège.

Halleux, I., Grisard, C., Bertucci, O., & Dupont, T. (2021). Become ULiégeois. (ULiège - Université de Liège). Liège, Belgium: ULiège - Université de Liège.

Halleux, I., Grisard, C., & Dupont, T. (2021). Devenir un.e vrai.e ULiégeois.e. (ULiège - Université de Liège). Liège, Belgium: ULiège - Université de Liège.

Halleux, I. (2020). CUPPD 2020/10 - Gestion de projet. (ULiège - Université de Liège).

Halleux, I., & Sabbatini, G. (2020). HR Excellence in Research award - What to know about?

Halleux, I. (2020). Rencontres virtuelles de suivi des séminaires HRS4R dispensés par MK O'Regan, UCC.

Halleux, I. (2019). CUPPD 2019/10 - Gestion de projet. (ULiège - Université de Liège).

Halleux, I. (2019). La HRS4R : un défi institutionnel ?

Halleux, I. (2019). Développement et évaluation des compétences des doctorants.

Halleux, I. (2019). BEIPD Cofund - Publishable summary report. CORDIS.

Vancsok, C., & Halleux, I. (2019). Essaimeurs de savoir - Du contenu d'articles scientifiques hautement spécialisés au grand public.

Halleux, I. (2019). La HRS4R : un changement de culture ?

Halleux, I., & Ernst, B. (2019). Mentoring researchers.

Halleux, I. (04 June 2019). MSCA-Cofund success story: Be International Postdoc @ULiege [Paper presentation]. MSCA2019 - Marie SKlodovska-Curie Actions to foster scientific excellence, Bucharest, Romania.

Halleux, I. (2019). HRS4R Master Class for Newcomers - HRS4R process activities. (ULiège - Université de Liège).

Halleux, I., Favart, E., & Dupont, T. (2019). Oser le doctorat. (ULiège - Université de Liège). Liège, Belgium: ULiège - Université de Liège.

Halleux, I., Favart, E., Dupont, T., & Bertucci, O. (2019). A PhD... Is it for me? (ULiège - Université de Liège). Liège, Belgium: ULiège - Université de Liège.

Halleux, I. (2019). HRS4R "HR excellence in research" - What you have to know about. (Euraxess Network Latvia, Euraxess TOP IV Training).

Halleux, I. (2019). ITN Enigma Workshop 5 - Career development through competences.

Halleux, I. (2019). Réussir la HRS4R - Un défi institutionnel ?

Halleux, I. (2018). HR excellence in research award. What to know about?

Halleux, I. (2018). Pars-en-thèse AUF-ME 2018.

Halleux, I., & Arnold, G. (2018). Outils pour la stratégie des ressources humaines en recherche HRS4R dans les établissements de recherche et d'enseignement supérieur de la Fédération Wallonie-Bruxelles.

Halleux, I. (2018). Pars-en-thèse ULiège 2018 -Explorer les facettes du métier de chercheur.

Halleux, I. (2018). L'évaluation de la HRS4R vue par un expert.

Halleux, I. (2018). Assessing HRS4R Applications - The principle.

Halleux, I. (12 March 2018). HRS4R Assessment [Paper presentation]. Master Class for HRS4R awarded institutions, Liege, Belgium.

Halleux, I. (06 February 2018). Quelle gestion de la recherche ? [Paper presentation]. Programme d'Apprentissage Mutuel PAM 2018 - Gouvernance de la Recherche, Liège, Belgium.

Halleux, I. (2018). Career development through competences.

Halleux, I. (29 January 2018). About the HRS4R process [Paper presentation]. VSNU HR Logo Bijeenkomst, Utrecht, Netherlands.

Halleux, I. (23 January 2018). Sharing experience to assess the strengthened HRS4R - What is expected from a site visit? [Paper presentation]. Advanced Assessors' Networking session, Brussels, Belgium.

Halleux, I., Foguenne, P., & Dubuy, V. (19 October 2017). La mobilité doctorale, en pratique, on fait comment ? [Paper presentation]. Rentrée des doctorants 2017, Liège, Belgium.

Halleux, I. (17 October 2017). What are the HRS4R benefits/impact for institutions and researchers? [Paper presentation]. Better Research Talent Management for a better Bulgaria and Romania, Sofia, Bulgaria.

Halleux, I. (05 September 2017). Tips and Tricks to make your HRS4R implementation a success [Paper presentation]. The impact of Open Science on Research careers : How to integrate Open Science into Higher Education Policy?, Zurich, Switzerland.

O'Carroll, C., Rentier, B., Cabello Valdès, C., Esposito, F., Kaunismaa, E., Maas, K., Metcalfe, J., Vandevelde, K., Halleux, I. (Other coll.), Kamerlin, C. L. (Other coll.), Lossau, N. (Other coll.), Lusoli, W. (Other coll.), Niedema, F. (Other coll.), Ramjoue, C. (Other coll.), Schreiber, S. (Other coll.), & Wauters, P. (Other coll.). (2017). Evaluation of Research Careers fully acknowledging Open Science Practices - Rewards, incentives and/or recognition for researchers practicing Open Science. Luxembourg, Luxembourg: Publication Office of the Europen Union.

Halleux, I. (13 June 2017). Tips and tricks to make your HRS4R implementation a success [Paper presentation]. How to best attract talented researchers - Régional Workshop, Tallinn, Estonia.

Halleux, I. (June 2017). Approche intégrée de l’éthique et l’intégrité scientifique à l’Université de Liège [Paper presentation]. ETTRES Ethique de la recherche, intégrité scientifique et responsabilité sociale, Lyon, France.

Vandevelde, K., & Halleux, I. (2017). Assessing HRS4R applications under the strengthened procedure.

Halleux, I. (12 May 2017). Science4Refugees@ULiège [Paper presentation]. Journée d'étude "Migrants ou réfugiés mais aussi étudiants et chercheurs", Bruxelles, Belgium.

Halleux, I. (May 2017). OTM-R: Going further in the HR Strategy for Researchers [Paper presentation]. STT 2017 - HR excellence in research, Liege, Belgium.

Halleux, I. (25 April 2017). What are the HRS4R benefits/impact for the institutions and researchers? [Paper presentation]. How to best attract talented researchers? Regional Workshop, Ohrid, North Macedonia.

Halleux, I. (30 March 2017). HRS4R : quel apport pour les établissements, quelle plus-value pour les chercheurs ? [Paper presentation]. Journée thématique du CLORA : La carrière de chercheur et les dispositifs d'accompagnement par l'UE, Bruxelles, Belgium.

Halleux, I., & Stirbu, S. (29 March 2017). Open Science in Doctoral Education: Practical insights from the University of Liège [Paper presentation]. Open Science in Universities: Implications for research and for doctoral education, Bruxelles, Belgium.

Halleux, I. (2017). Integrated approach for ethics in research for young researchers at the University of Liege. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/207616.

Halleux, I. (2016). Institutional perspective on HRS4R. Case-study from ULg, Belgium.

Halleux, I. (2016). Training researchers to ethics in research. (ULiège - Université de Liège).

Halleux, I. (2016). Etre chercheur en Europe aujourd'hui. (ULiège - Université de Liège, A1-42 Formations Personnel - ULg).

Halleux, I. (2016). Career development for international researchers.

Halleux, I. (28 April 2016). Professionnalisme et responsabilité en recherche : comment sensibiliser les jeunes chercheurs ? [Paper presentation]. Conférence régionale sur l'éthique et la déontologie en recherche, Ouagadougou, Burkina Faso.

Halleux, I. (2015). Ethique et Qualité en recherche. (ULiège - Université de Liège).

Halleux, I. (2015). L'attitude professionnelle et responsable du chercheur. (ULiège - Université de Liège, Séminaire Pars-en-Thèse).

Halleux, I. (2015). Embedding Open Science in Doctoral Education at the University of Liege. Doctoral Education Bulletin.

Halleux, I. (2014). Le doctorat : une formation à la recherche par la recherche. (ULiège - Université de Liège).

Bonzi-Coulibaly, Y., & Halleux, I. (April 2011). Gestion et promotion de la recherche à l'Université de Ouagadougou. EchoSud, 23, p. 6-7.

Halleux, I. (2009). "Une sensibilisation accrue des chercheurs à l'esprit d'entreprise est nécessaire". Wallonie: Revue du Conseil Économie et Social de la Région Wallonne, (98), p. 16.

Halleux, I., & Petit, P. (2007). Proposition pour la mise en oeuvre des priorités relatives à la coopération interuniversitaire approuvées lors du XIXe Sommet des Exécutifs de la Grande Région.

Halleux, I. (November 2006). Oser le doctorat. Objectif Recherche, 29, p. 3-4.

Halleux, I., Bornatowicz, N., Grillitsch, B., Delbeke, K., Janssen, C., Atkinson, G., Delorme, P., Moore, D., Hansen, C., Holst, H., Jagers op Akkerhuis, G., Nyholm, N., Braunschweiler, H., Férard, J.-F., Vindimian, E., Lange, A. W., Martin, S., Ratte, T., Streloke, M., ... Huet, M.-C. (1998). Report of the OECD Workshop on Statistical Analysis of Aquatic Toxicity Data. (ENV/MC/CHEM(98)18, OECD Environmental Health and Safety Publications). Paris, France: OECD.