Reference : Une méthodologie de la construction des programmes scolaires
Scientific journals : Article
Social & behavioral sciences, psychology : Education & instruction
http://hdl.handle.net/2268/91209
Une méthodologie de la construction des programmes scolaires
French
de Landsheere, Gilbert mailto [Université de Liège - ULg > Laboratoire de Pédagogie expérimentale > > >]
1972
Revue Française de Pédagogie
Institut national de recherche pédagogique
19
avril-mai-juin
14-22
No
International
0556-7807
Paris
[en] A methodology for the elaboration of school curriculum - The elaboration of a plan of studies in the first cycle of secondary education, as in every planned educational system, has four aspects : 1) the definition of aims and requirements ; 2) the setting up of methods and instruments ; 3) the evaluation of the efficiency of these methods and instruments ; 4) the convenient teacher's training. Then it appears that it is a complicated task which cannat be only the result of the thoughts of an experts' group, but has to be elaborated by permanent organizations getting their strength from a system of centers of experimental pedagogy.
[fr] La construction d'un plan d'étude dans le premier cycle de l'enseignement secondaire, comme dans tout système d'action éducation- nelle planifié, comporte 4 aspects : 1) la définition des finalités et des exigences ; 2) la mise au point des méthodes et des instruments ; 3) l'évaluation de l'efficacité de ces méthodes et de ces instruments ; 4) la formation adéquate des maltres. C'est donc une oeuvre complexe qui ne peut naltre de la méditation d'un groupe d'experts, mais qui doit être élaborée par des organismes permanents s'appuyant sur un réseau de centres de pédagogie expérimentale.
[es] Una metodologla de la construcci6n de los programas escolares - La construcci6n de un plan de estudio en el primer cielo de la segunda ensenanza como en todo sistema de acci6n educativa planificado comporta cuatro aspectas : 1) la definici6n de las finalidades y de las exigencias ; 2) la puesta a punta de los métodos y de los instrumentes ; 3) la valuaci6n de la eficacia de estos métodos y de estos instrumentas ; 4) la formaci6n adecuada de los maestros. Es, pues, una obra compleja que no puede nacer de la meditaci6n de un grupo de expertos, pero que ha de ser elaborada por organismos permanentes que se apoyan sobre una red de centras de pedagogla experimental.
Researchers ; Professionals ; Students
http://hdl.handle.net/2268/91209

File(s) associated to this reference

Fulltext file(s):

FileCommentaryVersionSizeAccess
Open access
INRP_1972_2.pdfPublisher postprint401.83 kBView/Open

Bookmark and Share SFX Query

All documents in ORBi are protected by a user license.