Paper published in a book (Scientific congresses and symposiums)
Perception des commerces et comportement spatial des consommateurs. Considérations théoriques et empiriques
Merenne-Schoumaker, Bernadette
1987In Metton Alain (Ed.) Recherches géographiques et activités commerciales -
 

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Mérenne Perception des commerces et comportement spatial des consomateurs 1977.pdf
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Keywords :
Spatial behaviour; Retail trade; Comportement spatial; Commerce de détail
Abstract :
[en] This article present a general model trying to take into account the decision-making process implied in the consumer's spatial behaviour. The basic question in research about perception of space and commercial customs is to know who buys and where. The characteristics of the consumers and of the shops are not enough to explain the spatial behaviour and choice of the consumers. Attitudes, mentalities and preferences of the individual must also be accounted for.
[fr] Cet article présente un modèle général permettant de prendre en compte le processus de décision intervenant dans le comportement spatial du consommateur. La question de base de cette recherche est de déterminer qui achète où et pourquoi. Les caractéristiques des consommateurs et des lieux d'achat ne peuvent expliquer totalement ce choix. Attitudes, mentalités et préférences doivent aussi être prises en compte
Research center :
SEGEFA : Service d'Etudes en Géographie économique fondamentale et appliquée
Disciplines :
Special economic topics (health, labor, transportation...)
Human geography & demography
Author, co-author :
Merenne-Schoumaker, Bernadette  ;  Université de Liège - ULiège > Département de géographie > Département de géographie
Language :
French
Title :
Perception des commerces et comportement spatial des consommateurs. Considérations théoriques et empiriques
Alternative titles :
[en] Perception of commercial Etablishments and spatial consumer Behaviour. Some theoretical and empirical Thoughts
Publication date :
1987
Event name :
Colloque international du Groupe de travail : Géographie des activités commerciales de l'UGI
Event organizer :
Alain Metton
Event place :
Paris, France
Event date :
1985
By request :
Yes
Audience :
International
Main work title :
Recherches géographiques et activités commerciales -
Main work alternative title :
[en] Geographical Research on Commercial Activities
Editor :
Metton Alain
Publisher :
Université d'Orléans, Orléans, France
Edition :
Publié ave cle concours du CNRS et de la Fondation Turner pour la Recherche en Distribution
Collection name :
Collection Commerce et Société
Pages :
235-248
Available on ORBi :
since 16 September 2010

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