Article (Scientific journals)
Motivations des localisations commerciales au centre-ville. Le cas des nouveaux commerces de l'hypercentre liégeois
Merenne-Schoumaker, Bernadette
1979In Études et Expansion, (281), p. 541-550
 

Files


Full Text
Mérenne Motivations nouveaux commerces au centre-ville 1979.pdf
Publisher postprint (504.83 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Choice of location; Retail; Liege : inner city; Choix de localisation; Commerce de détail; Liège : hypercentre
Abstract :
[en] Search motivations for locating new shops located in the inner city of Liege on the basis of a survey of 176 shops located from 1973 to 1978
[fr] Recherche des motivations de localisation des nouveaux commerces implantés dans l'hypercentre de Liège sur base d'une enquête auprès de 176 commerces installés de 1973 à 1978
Research center :
SEGEFA : Service d'Etudes en Géographie économique fondamentale et appliquée
Disciplines :
Special economic topics (health, labor, transportation...)
Human geography & demography
Author, co-author :
Merenne-Schoumaker, Bernadette  ;  Université de Liège - ULiège > Département de géographie > Département de géographie
Language :
French
Title :
Motivations des localisations commerciales au centre-ville. Le cas des nouveaux commerces de l'hypercentre liégeois
Publication date :
1979
Journal title :
Études et Expansion
ISSN :
0770-2809
Publisher :
Société d'Etudes et Expansion, Liège, Belgium
Issue :
281
Pages :
541-550
Available on ORBi :
since 15 September 2010

Statistics


Number of views
108 (2 by ULiège)
Number of downloads
177 (2 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi