Paper published in a book (Scientific congresses and symposiums)
Perception, par les parents, des effets d’un programme expérimental consistant à doubler le nombre d’heures d’éducation physique dans l’enseignement primaire.
Derome, Stéphane; Cloes, Marc
2010In Amans-Passaga, Christine; Gal-Petitfaux, Nathalie; Terral, Philippe et al. (Eds.) L’intervention en sport et ses contextes institutionnels : cultures et singularité de l’action
 

Files


Full Text
Derome_Cloes_Rodez_2010.pdf
Author preprint (2.27 MB)
Request a copy

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Education physique; Activité physique quotidienne; Enseignement primaire; Avis des parents; Physical education; Daily physical education; Primary school; Parents' opinions
Abstract :
[fr] Un projet expérimental consistant à doubler le nombre de séances d'éducation physique a été mis en oeuvre dans 10 écoles primaires de la Communauté française de Belgique. Les avis des parents quant aux attitudes et comportements de leurs enfants ont été analysés, de même que leurs opinions au sujet du déroulement des activités. Il apparait qu'une très large majorité des personnes interrogées sont très favorables au programme et considèrent que les enfants bénéficient d'effets positifs, notamment au niveau de l'attitude à l'égard de l'école et du travail scolaire.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Derome, Stéphane;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences de la motricité > Intervention et gestion en activités physiques et sportives
Cloes, Marc  ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences de la motricité > Intervention et gestion en activités physiques et sportives
Language :
French
Title :
Perception, par les parents, des effets d’un programme expérimental consistant à doubler le nombre d’heures d’éducation physique dans l’enseignement primaire.
Publication date :
May 2010
Event name :
5ème Biennale de l'ARIS (Association pour la Recherche sur l'Intervention en Sport)
Event organizer :
ARIS (Association pour la Recherche sur l'Intervention en Sport)
Event place :
Rodez, France
Event date :
du 14 au 16 mai 2008
Audience :
International
Main work title :
L’intervention en sport et ses contextes institutionnels : cultures et singularité de l’action
Editor :
Amans-Passaga, Christine
Gal-Petitfaux, Nathalie
Terral, Philippe
Cizeron, Marc
Carnus, Marie-France
Publisher :
Presses du Centre Universitaire Champollion, Albi, France
ISBN/EAN :
978-2-915699-9
Pages :
CD-Rom
Funders :
Ministère des Sport de la Communauté française de Belgique
Commentary :
One experimental project consisting in doubling the number of the weekly PE lessons has been proposed in 10 primary level schools within the French speaking part of Belgium. Opinions of the parents about the attitudes and behaviours of their children have been analyzed, as well as their opinions about de organization of the activities. It appeared that a large majority of the questioned persons had a very positive opinion about the programme et considered that the children took benefit of positive effects, particularly on the attitude towards school and school work.
Available on ORBi :
since 07 September 2010

Statistics


Number of views
125 (7 by ULiège)
Number of downloads
8 (1 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi