Article (Scientific journals)
Quelle approche pour évaluer les résultats d'un projet d’enseignement à distance?
Dujardin, Jean-Marie; Maron, Séverine
2009In Distances et Savoirs, 7 (1)
Peer reviewed
 

Files


Full Text
DS7_Dujardin_Maron.pdf
Author preprint (151.63 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
e-learning; distance; évaluation; assessment
Abstract :
[fr] Le Projet Campus Virtuel en Gestion a permis de développer depuis 2002 des cours en ligne dans le domaine du management. Les partenaires du projet se sont interrogés sur les effets tant économiques que pédagogiques de celui-ci. Les questions posées à travers cette étude de cas, sont les suivantes : – comment adopter une approche fondée sur l’évaluation tant économique que pédagogique d’un projet e-learning ? – comment mener une telle évaluation ? - quels sont les intérêts et les limites de la démarche ? La méthodologie construite et présentée ici permet d’évaluer les aspects économiques et les aspects pédagogiques du projet. Les difficultés d’application, les intérêts, les limites de la méthodologie d’évaluation sont mis en évidence.
[en] Since 2002 the so called “Campus Virtuel en Gestion” has developed on line courses in the field of management. The partners of the project wanted to know more about its results, from both a pedagogical and an economic point of view. The questions we address here are the following: – how to assess this project on both its economic and pedagogical effects? – how to carry out such an assessment? – what are the advantages and the limits of this approach? The difficulties of application, the interests, the limits of the methodology will be explained.
Research center :
Campus Virtuel en Gestion
Disciplines :
Education & instruction
Human resources management
Author, co-author :
Dujardin, Jean-Marie ;  Université de Liège - ULiège > HEC-Ecole de gestion : UER > UER Management et didactique des sciences économiques
Maron, Séverine ;  Université de Liège - ULiège > HEC-Ecole de gestion > HEC-Ecole de gestion
Language :
French
Title :
Quelle approche pour évaluer les résultats d'un projet d’enseignement à distance?
Publication date :
2009
Journal title :
Distances et Savoirs
ISSN :
1765-0887
eISSN :
1965-0167
Publisher :
Lavoisier, Cachan, France
Special issue title :
Les effets des dispositifs d'enseignement à distance
Volume :
7
Issue :
1
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBi :
since 02 May 2010

Statistics


Number of views
192 (23 by ULiège)
Number of downloads
470 (12 by ULiège)

Scopus citations®
 
0
Scopus citations®
without self-citations
0
OpenCitations
 
0

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi