Reference : Mise en place d’une stratégie de communication et de contrôle de la qualité écologique e...
Reports : External report
Business & economic sciences : Accounting & auditing
Business & economic sciences : Production, distribution & supply chain management
http://hdl.handle.net/2268/37407
Mise en place d’une stratégie de communication et de contrôle de la qualité écologique et sociale fondée sur l’étiquetage, les indications de qualité et la force de marque pour les vêtements, les articles de sport et les voitures
French
[en] Implementation of a strategy for communicating and monitoring Ecological and Societal Quality ...
Fraselle, Nadine [Université Catholique de Louvain - UCL > Centre Entreprise-Environnement > > >]
Van Caillie, Didier mailto [Université de Liège - ULg > HEC-Ecole de gestion de l'ULg : UER > Diagnostic et contrôle de l'entreprise - Centre d'Etude de la Performance des Entreprises (C.E.P.E.) >]
Dec-2005
1ère
Centre Entreprise-Environnement
37
Convention de subvention n° B5-1000/03/000337
Louvain-la-Neuve
Belgique
[en] Ecological quality ; Societal quality ; Management control systems
[en] This report describes which are the practices implemented by firms in the furnishment industry, in the auto industry and in the sport industry to signal and to control the external Ecological and Societal Quality of their products.
Centre d'Etudes de la Performance des Entreprises - C.E.P.E. ; UNIVERSITÉ CATHOLIQUE DE LOUVAIN Centre Entreprise-Environnement ; INSTITUT NATIONAL DE LA CONSOMMATION/INC FRANCE ; INSTITUTO DO CONSUMIDOR/IC PORTUGAL
FSE
Communication et contrôle de la Qualité Ecologique et Sociétale des produits
FSE
Researchers ; Professionals
http://hdl.handle.net/2268/37407

File(s) associated to this reference

Fulltext file(s):

FileCommentaryVersionSizeAccess
Restricted access
2005 - Qualité différenciée - Rapport final.pdfAuthor postprint759.19 kBRequest copy

Bookmark and Share SFX Query

All documents in ORBi are protected by a user license.