Reference : Accompagner efficacement des acteurs du système scolaire dans la mise en place de pro...
Scientific journals : Article
Social & behavioral sciences, psychology : Education & instruction
http://hdl.handle.net/2268/3471
Accompagner efficacement des acteurs du système scolaire dans la mise en place de projets éducatifs visant au développement de compétences citoyennes chez chacun des élèves: proposition d'un protocole d'accompagnement
French
Radermaecker, Geoffray mailto [Université de Liège - ULg > > Centre interfacultaire de formation des enseignants (CIFEN) >]
20-Nov-2008
Analele Ştiinţifice ale Universităţii "Alexandru Ioan Cuza" - Secţ. Ştiinţele Educaţiei
Université "Alexandru Ioan Cuza"
vol. XII
181 - 202
No
International
Iasi
Roumanie
[en] Citizens Skills ; Research-Action ; Incivilities ; Violences
[en] In the present article, we tried to conceive an action methodology to help ground practitioners in school context to manage situations lived as difficult, real and complex and to elaborating knowledge validated by the action. To do it, we imagined a device of accompaniment – answering the criteria of research-action elaborated by Liu (1997) – who considers the ground professionals as co-experts [Stengers, on 1997]. We hope this fact to establish more actionnables knowledges.
Unit of General Didactics and Educational Intervention
Researchers ; Professionals ; Students ; General public
http://hdl.handle.net/2268/3471
http://www.psih.uaic.ro/cercetare/anale_st/rezumate/cuprinsSE08.htm

File(s) associated to this reference

Fulltext file(s):

FileCommentaryVersionSizeAccess
Open access
Radermaecker, G. (2008).docLa plupart des idées reprises dans cet article sont issues d'un précédent article qui fut l'objet d'une communication au colloque de L'AMSE 2008 a Marrakech. Le présent article a pour objectif de développer et tenir compte des réflexions issues de cette communication. Publisher postprint1.67 MBView/Open

Bookmark and Share SFX Query

All documents in ORBi are protected by a user license.