Antibi, A., J. Bair, and V. Henry. 2004. Limites de courbes: Théorie et applications en analyse. Mathématique et Pédagogie. 147: 65-87.
Artigue M., J. Menigaux, and L. Viennot. 1989. Questionnaires de travail sur les différentielles. Irem et Université de Paris VII. 76.
Artigue M., J. Menigaux, and L. Viennot. 1990. Some aspects of students' conceptions and difficulties about differentials. European Journal of Physics. 11: 262-267.
Briand J., and M. C. Chevalier. 1995. Les enjeux didactiques dans l'enseignement des mathématiques. Paris: Hatier.
Greco. 1989. Didactique et acquisition des connaissances scientifiques. Groupe Mathematiques et Physique - Enseignement supérieur. Irem et Université de Paris VII. 74.
Henry, V. 2004. Questions de didactique soulevées par un enseignement de l'analyse non standard à de futurs économistes, Toulouse, University Paul Sabatier: Doctoral thesis.
Keisler, H. J. 1976. Elementary Calculus. Boston: Prindle, Weber & Schmidt Inc.
Robinson, A. 1961. Non-Standard Analysis. Proceedings of the Koninklijke Nederlandes Akademie van Wetenschappen, Serie A 64. Amsterdam, 64: 432-440.
Sullivan, K. A. 1976. The teaching of elementary calculus using non-standard approach. American Mathematical Monthly. 83(5): 370-375.
Tall D.O. 1980. Looking at graphs through infinitesimal microscopes, windows and telescopes. Mathematical Gazette. 64(1): 22-49.