Paper published in a journal (Scientific congresses and symposiums)
Penser dans la crise de l'éducation: Hannah Arendt et le problème de la contingence
Janvier, Antoine
2016In Bulletin d'Analyse Phénoménologique, p. 131-147
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
bapxii_4_p131_147.pdf
Publisher postprint (219.22 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
crise de l'éducation; Hannah Arendt; Stefan Zweig
Disciplines :
Philosophy & ethics
Author, co-author :
Janvier, Antoine ;  Université de Liège > Département de philosophie > Département de philosophie
Language :
French
Title :
Penser dans la crise de l'éducation: Hannah Arendt et le problème de la contingence
Publication date :
2016
Event name :
Séminaire annuel de phénoménologie - Philosophie et esthétique de la modernité : approches phénoménologiques et sociologiques
Event date :
du 22 au 26 avril 2013
Journal title :
Bulletin d'Analyse Phénoménologique
ISSN :
1782-2041
Publisher :
Université de Liège. Unité de Recherche, Liège, Belgium
Special issue title :
La modernité: approches esthétiques et phénoménologiques
Pages :
131-147
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 08 June 2017

Statistics


Number of views
77 (8 by ULiège)
Number of downloads
694 (8 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi