Poster (Scientific congresses and symposiums)
How learning methods in anatomy allow a boost of visuospatial abilities for undergraduate students
Defaweux, Valérie; Ernst, Denise; Dernier, Adrienne et al.
2017Annual Meeting of Experimental Biology
 

Files


Full Text
Chicago AAA .pdf
Publisher postprint (76.32 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Pedagogie; Aptitude visuo-spatiale; Anatomie
Abstract :
[en] Because it is know that visuospatial abilities affect anatomy learning and that our students are heterogeneous related to these competences, it is essential to offer an educational strategy designed to specifically train and develop those skills at the beginning of the anatomy courses. We managed to offer various formative activities that improve visuospatial skills.
Disciplines :
Anatomy (cytology, histology, embryology...) & physiology
Author, co-author :
Defaweux, Valérie  ;  Université de Liège > Département des sciences biomédicales et précliniques > Histologie
Ernst, Denise ;  Université de Liège > Département des sciences biomédicales et précliniques > Anatomie humaine systématique
Dernier, Adrienne ;  Université de Liège > Département de morphologie et pathologie (DMP) > Pathologie générale et autopsies
Van de Poël, Jean-François ;  Université de Liège > IFRES
SEIDEL, Laurence  ;  Centre Hospitalier Universitaire de Liège - CHU > Service des informations médico économiques (SIME)
Bonnet, Pierre  ;  Université de Liège > Département des sciences biomédicales et précliniques > Anatomie humaine systématique
Language :
English
Title :
How learning methods in anatomy allow a boost of visuospatial abilities for undergraduate students
Publication date :
24 April 2017
Event name :
Annual Meeting of Experimental Biology
Event organizer :
American Association of Anatomists
Event place :
Chicago, United States
Event date :
du 22 au 26 avril
Audience :
International
Available on ORBi :
since 04 June 2017

Statistics


Number of views
89 (34 by ULiège)
Number of downloads
56 (16 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi