Article (Scientific journals)
Intestable ? Le bilan orthophonique du jeune enfant sans langage
Grevesse, Pascale
2015In ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 135
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
3_001_007_ANAE_135_Grevesse.pdf
Author preprint (863.13 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Intervention précoce; Communication pré-linguistique; Evaluation; Enfants sans langage; Early intervention; Prelinguistic communication; Assessement; Late talkers
Abstract :
[fr] En intervention précoce, les orthophonistes ont une responsabilité dans l’identification des jeunes enfants à risque de développer des troubles de la communication et du langage. Leur rôle est de proposer aux enfants et à leur famille une évaluation langagière approfondie. L’évaluation du jeune enfant est menée sous trois angles différents : l’évaluation indirecte, l’évaluation directe et les interactions entre les parents et l’enfant, afin de récolter toutes les informations pertinentes au niveau de la communication verbale et non-verbale.
[en] For early intervention, speech therapists have the responsibility to identify infants at risk of developing disorders of communication and language. Their role is to offer a comprehensive language assessment to the children and their families. The assessment should be conducted from three different angles: an indirect assessment, a direct assessment and the evaluation of the interactions between the parents and their children. The outcome for the speech therapist will be to collect all relevant information of verbal and non-verbal communication.
Disciplines :
Theoretical & cognitive psychology
Author, co-author :
Grevesse, Pascale ;  Université de Liège > Département de Logopédie > Logopédie clinique
Language :
French
Title :
Intestable ? Le bilan orthophonique du jeune enfant sans langage
Alternative titles :
[en] Non testable ? Speech-language pathology assessment of young children without language use
Publication date :
2015
Journal title :
ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant
ISSN :
0999-792X
Publisher :
Pléomedia, Paris, France
Volume :
135
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 06 February 2017

Statistics


Number of views
2443 (48 by ULiège)
Number of downloads
7806 (53 by ULiège)

Scopus citations®
 
0
Scopus citations®
without self-citations
0

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi