Article (Scientific journals)
Les "systèmes d'information géographique" (SIG) : Préliminaires à un usage dans l'enseignement.
Donnay, Jean-Paul
2005In Bulletin de la Société Géographique de Liège, 45, p. 45-52
 

Files


Full Text
SIG_Enseignement.pdf
Author preprint (122.23 kB)
Request a copy

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Systèmes d'information géographique; Enseignement secondaire; Apprentissage par problèmes
Abstract :
[en] A few years after their insertion into English language education, the geographical information systems (GIS) endeavour to force their way into French language secondary education. Several experiments are carried out, individually or institutionally. However they do not dispel the ambiguity about the GIS concept. On the contrary, they tend to consider GIS as no more than a software support, essentially devoted to cartography. This communication tries to show the difference between, on the one hand, a GIS in the meaning given by the systemic modelling of organizations, and, on the other hand, a GIS software able to be used in secondary education.
Disciplines :
Earth sciences & physical geography
Author, co-author :
Donnay, Jean-Paul ;  Université de Liège - ULiège > Département de géographie > Cartographie et systèmes d'information géographique
Language :
French
Title :
Les "systèmes d'information géographique" (SIG) : Préliminaires à un usage dans l'enseignement.
Publication date :
2005
Journal title :
Bulletin de la Société Géographique de Liège
ISSN :
0770-7576
eISSN :
2507-0711
Publisher :
Société Géographique de Liège, Liège, Belgium
Volume :
45
Pages :
45-52
Available on ORBi :
since 28 August 2009

Statistics


Number of views
96 (13 by ULiège)
Number of downloads
8 (3 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi