Article (Scientific journals)
À propos de la structuration, de l’enracinement culturel et de la modifiabilité des croyances des enseignants sur le redoublement: synthèse d’un programme de recherche FNS.
Marcoux, Géry; Boraita, Fanny; Crahay, Marcel
2016In Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 38 (2), p. 367-384
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
2016_Croy Ens Redoublement_RSSE_Marcouxetal.pdf
Publisher postprint (1.16 MB)
Request a copy

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Marcoux, Géry;  Université de Genève - UNIGE
Boraita, Fanny ;  Université de Liège > Département des Sciences de l'éducation > Analyse des systèmes et pratiques d'enseignement
Crahay, Marcel ;  Université de Liège > Département des Sciences de l'éducation > Approches psychopédagogiques et apprentissages scolaires
Language :
French
Title :
À propos de la structuration, de l’enracinement culturel et de la modifiabilité des croyances des enseignants sur le redoublement: synthèse d’un programme de recherche FNS.
Publication date :
2016
Journal title :
Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften
ISSN :
1424-3946
eISSN :
2624-8492
Publisher :
Schweizerische Gesellschaft für Bildungsforschung, Fribourg, Switzerland
Volume :
38
Issue :
2
Pages :
367-384
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Funders :
SNSF - Swiss National Science Foundation [CH]
Available on ORBi :
since 08 November 2016

Statistics


Number of views
106 (12 by ULiège)
Number of downloads
4 (4 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi