Article (Scientific journals)
Favoriser la co-régulation et la co-construction d’une démarche efficace de résolution de problèmes mathématiques en fin d’enseignement primaire
Jaegers, Doriane; Lafontaine, Dominique; Fagnant, Annick
2016In Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 38 (3), p. 569-589
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
2016_JaegersLafontaineFagnant-VersionPubliée.pdf
Publisher postprint (146.1 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Tâches complexes de mathématiques; modèle d’environnements d’enseignement/apprentissage stimulants; Résolution de problèmes; Métacognition; Co-régulation
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Jaegers, Doriane ;  Université de Liège > Département des Sciences de l'éducation > Analyse des systèmes et pratiques d'enseignement
Lafontaine, Dominique  ;  Université de Liège > Département des Sciences de l'éducation > Analyse des systèmes et pratiques d'enseignement
Fagnant, Annick  ;  Université de Liège > Département des Sciences de l'éducation > Didactique générale et intervention éducative
Language :
French
Title :
Favoriser la co-régulation et la co-construction d’une démarche efficace de résolution de problèmes mathématiques en fin d’enseignement primaire
Publication date :
2016
Journal title :
Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften
ISSN :
1424-3946
eISSN :
2624-8492
Publisher :
Schweizerische Gesellschaft für Bildungsforschung, Fribourg, Switzerland
Special issue title :
3
Volume :
38
Issue :
3
Pages :
569-589
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 15 July 2016

Statistics


Number of views
142 (36 by ULiège)
Number of downloads
18 (14 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi