Reference : Progress in microscopic modeling of damage in steel at high temperature
Scientific journals : Article
Engineering, computing & technology : Civil engineering
http://hdl.handle.net/2268/19759
Progress in microscopic modeling of damage in steel at high temperature
English
Remy, M. [> >]
Castagne, Sylvie [> >]
Habraken, Anne mailto [Université de Liège - ULg > Département ArGEnCo > Département ArGEnCo >]
Sep-2002
International Journal of Forming Processes
5
N°2-3-4/2002
Prediction of Defects in Material Processing
445-455
Yes
International
1292-7775
[en] elasto-visco-plastic constitutive law ; steel ; austenite ; damage
[fr] loi constitutive élasto-visco-plastique ; acier ; austénité ; endommagement
[en] LIMARC
[en] With the goal to study crack propagation in continuous casting, this paper presents an on going project to develop and identify a mathematical finite element model of damage in steel at high temperature. A representative microscopic cell of the material is presented and adapted to available chemical information, precipitation state and micro-structures observed using metallographic as weel as imaging methods (optical microscopy, SEM, orientation imaging microscopy). Compression tests of cylindrical samples after a thermal treatment have been performed to identify the parameters of an elasto-visco-plastique law of Norton-Hoff type. Hot damage tests in tensile and compression states help to provide information on crack appearance.
[fr] Avec pour finalité l'étude de la propagation de fissures lors de la coulée continue de l'acier, nous présentons une recherche en cours pour développer et calibrer un modèle par éléments finis de l'endommagement de l'acier à haute température. Une cellule microscopique représentative du matériau est introduite et adaptée à l'information chimique disponible, à l'état de précipitation, et aux microstructures observées tant par des méthodes métallographiques que par des méthodes d'imagerie (microscopie optique, SEM, microscopie à orientation d'images). Des essais de compression d'échantillons cylindriques après traitement thermique ont été réalisés afin de calibrer les paramètres d'une loi élasto-visco-plastique de type Norton-Hoff. Des essais de compression et de traction à chaud ont contribué à fournir les informations sur l'apparition de la fissure.
http://hdl.handle.net/2268/19759

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