Article (Scientific journals)
Séance de renforcement musculaire utilisant des objets du quotidien
Dubru, Gilles; Cloes, Marc
2015In Revue de l'Education Physique, 55 (1), p. 43-56
 

Files


Full Text
Dubru_Cloes 2015 preprint.pdf
Publisher postprint (212.05 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Éducation physique; Enseignement secondaire; Renforcement musculaire; Physical education; Secondary school; Strength
Abstract :
[fr] Les professeurs d’éducation physique proposent régulièrement des leçons portant sur le renforcement musculaire faisant partie des compétences à acquérir par les élèves (domaine de la condition physique). En revanche, il n'est pas nécessairement fréquent que ces séances visent à expliquer aux élèves comment ils peuvent exploiter ce qu'ils apprennent à l'école lorsqu'ils sont chez eux. Cet article illustre une approche susceptible de combler ce manque.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Dubru, Gilles ;  Université de Liège > Département des sciences de la motricité > Intervention et gestion en activités physiques et sportives
Cloes, Marc  ;  Université de Liège > Département des sciences de la motricité > Intervention et gestion en activités physiques et sportives
Language :
French
Title :
Séance de renforcement musculaire utilisant des objets du quotidien
Alternative titles :
[en] Lesson on strengh conditioning using daily life objects
Publication date :
November 2015
Journal title :
Revue de l'Education Physique
ISSN :
1376-1854
Publisher :
Fédération d'Education Physique, Liège, Belgium
Volume :
55
Issue :
1
Pages :
43-56
Commentary :
Physical educaiton teachers propose regularly lessons focusing on strength conditioning that is part of the competencies to be acquired by th estudents (domain of physical fitness). Nevertheless, it is not necessary usual that these sessions aim to explain to the students how they can exploit what they learn at school when they are at home. This paper illustrates one approach that could fill that gap.
Available on ORBi :
since 07 December 2015

Statistics


Number of views
696 (36 by ULiège)
Number of downloads
537 (19 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi