Article (Scientific journals)
Mesures d’impact des régulations dans la construction d’un enseignement à distance (EAD) en initiation à l’entomologie
Mignon, Jacques; Reggers, Thérèse
2006In Revue Internationale des Technologies en Pédagogie Universitaire, 3 (1-2), p. 8-18
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
Mignon_Reggers_2006.pdf
Publisher postprint (748.99 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Abstract :
[fr] Le cours « Initiation à l’entomologie » de la FuSaGx (Belgique) intègre une formation EAD et des TP en laboratoires. Son développement progressif sur deux années rend intéressante la description de l’influence des phases d’expérimentation-régulation sur l’évolution des caractéristiques du cours. Une méthode de recueil des avis des étudiants a été utilisée, les résultats ont été analysés et confrontés à d’autres indicateurs. Ces résultats, bien qu’ayant évolué positivement, restent mitigés et confirment la difficulté de rendre efficace un cours à distance. La spirale « expérimentation-régulation-évaluation postrégulatoire » est à poursuivre pour adapter ce cours aux objectifs initiaux ainsi qu’aux besoins des étudiants.
[en] The course “Introduction to entomology” at Gembloux Agricultural University (Belgium) integrates both distance learning and laboratories. Its progressive development permits a precise description of the experimentation influence and regulation steps on course’s parameters. The course has been evaluated by students and the results were compared with other indicators. The results showed a positive but insufficient progression. This confirms the difficulty to set up a distance learning with rapidity and effectiveness. Furthermore, this underscores the evolution of students’ needs and the importance of the permanent spiral of “experimentation-regulation and post-regulation”.
Research center :
LabSET - Laboratoire de soutien aux Synergies Education-Technologie - ULiège
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Mignon, Jacques  ;  Université de Liège - ULiège > Gembloux Agro-Bio Tech > Entomologie fonctionnelle et évolutive
Reggers, Thérèse ;  Université de Liège - ULiège > IFRES - LABSET
Language :
French
Title :
Mesures d’impact des régulations dans la construction d’un enseignement à distance (EAD) en initiation à l’entomologie
Publication date :
2006
Journal title :
Revue Internationale des Technologies en Pédagogie Universitaire
eISSN :
1708-7570
Publisher :
Profetic, Montréal, Canada
Volume :
3
Issue :
1-2
Pages :
8-18
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 22 April 2010

Statistics


Number of views
63 (8 by ULiège)
Number of downloads
124 (4 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi