No full text
Scientific conference in universities or research centers (Scientific conferences in universities or research centers)
Pratiques de détournement du jeu vidéo
Barnabé, Fanny
2016
 

Files


Full Text
No document available.
Annexes
Cours - Pratiques de détournement 2014-2015.pptx
Publisher postprint (135.27 MB)
Download
Cours - Pratiques de détournement 2015-2016.pptx
Publisher postprint (374.17 MB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Jeu vidéo; Détournement; Fanfictions; Machinimas; Speedrun; Modding
Abstract :
[fr] Séance de cours sur les différentes pratiques de détournement du jeu vidéo par les joueurs (fanfictions, machinimas, speedrun, modding,...).
Research center :
Liège GameLab
LEMME - Laboratoire d'Étude sur les Médias et la Médiation - ULiège
Laboratoire "Jeux et Mondes Virtuels" (LabJMV)
Disciplines :
Arts & humanities: Multidisciplinary, general & others
Author, co-author :
Barnabé, Fanny  ;  Université de Liège - ULiège > Département de langues et littératures romanes > Litt. française (19è et 20è) - Sociologie de la littérature
Language :
French
Title :
Pratiques de détournement du jeu vidéo
Publication date :
February 2016
Event name :
Cours d'Histoire et analyse des pratiques du jeu vidéo (COMU2149-1)
Event organizer :
Björn-Olav Dozo
Event place :
Liège, Belgium
Event date :
Années académiques 2014-2015 et 2015-2016
Funders :
F.R.S.-FNRS - Fonds de la Recherche Scientifique [BE]
Available on ORBi :
since 24 February 2015

Statistics


Number of views
159 (31 by ULiège)
Number of downloads
50 (17 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi