Other (Diverse speeches and writings)
17 interventions dans la presse écrite et radio au sujet des techno-pédagogies et du parrainage académique, du 22 mai 2013 jusqu'au 4 mars 2021
Verpoorten, Dominique
2021
 

Files


Full Text
17 interventions presse orbi 21.pdf
Publisher postprint (17.17 MB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
moocs; cloms; flots; massive open online courses; elearning; IFRES - eCampus; cytomine; blended learning; multimedia; flipped classroom; technology-enhanced learning; spocs; parrainage; SI-PASS; PEPPS; buddy programs; supplemental instruction; Peer assisted study sessions; student as partner
Abstract :
[fr] Ces interventions témoignent du suivi appréciatif et critique des initiatives en matière de techno-pédagogie pour l'enseignement supérieur ainsi que des efforts de l'université de Liège en matière de parrainage (peer tutoring / student as partner).
Disciplines :
Education & instruction
Other collaborator :
Verpoorten, Dominique  ;  Université de Liège - ULiège > Pédagogie de l'Enseignement supérieur
Language :
French
Title :
17 interventions dans la presse écrite et radio au sujet des techno-pédagogies et du parrainage académique, du 22 mai 2013 jusqu'au 4 mars 2021
Alternative titles :
[en] 14 declarations on technology-enhanced learning and academic peer tutoring in written and broadcasted news (May, 22, 2013 - March, 4, 2021)
Publication date :
04 March 2021
Available on ORBi :
since 02 February 2015

Statistics


Number of views
163 (34 by ULiège)
Number of downloads
243 (17 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi