Article (Scientific journals)
Viser le "transversal" à travers du "bon disciplinaire" ou trois compétences transversales contextualisées au sein de l'enseignement des mathématiques.
Schneider-Gilot, Marguerite
2004In Repères: Revue des Instituts de Recherche sur l'Enseignement des Mathématiques, 55, p. 51-70
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
competence_transversale.pdf
Author preprint (234.57 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Disciplines :
Mathematics
Author, co-author :
Schneider-Gilot, Marguerite ;  Université de Liège - ULiège > Département de mathématique > Didactique des sciences mathématiques
Language :
French
Title :
Viser le "transversal" à travers du "bon disciplinaire" ou trois compétences transversales contextualisées au sein de l'enseignement des mathématiques.
Publication date :
2004
Journal title :
Repères: Revue des Instituts de Recherche sur l'Enseignement des Mathématiques
ISSN :
1157-285X
eISSN :
1760-6551
Publisher :
Topiques, Nancy, France
Volume :
55
Pages :
51-70
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 01 February 2015

Statistics


Number of views
47 (4 by ULiège)
Number of downloads
1415 (9 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi