Article (Scientific journals)
Le manque de généralisation chez les enfants dysphasiques : une étude longitudinale
Leroy, Sandrine; Parisse, Christophe; Maillart, Christelle
2014In ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 26 (131), p. 357-365
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
001_009_ANAE_131_LEROY.pdf
Publisher postprint (233.84 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
dysphasie; généralisation; étude longitudinale; SLI; generalization; longitudinal study
Abstract :
[en] Usage-based theories postulate that development of linguistic system depends on a gradual generalization mechanism during which use of lexicalized language forms are little-by-little replaced by use of abstract construction schemas. Several studies have shown limited morphosyntactic productivity in children with specific language impairment (SLI). In this longitudinal study, we have tested hypothesis according to which generalization would be hindered in children with SLI.
[fr] Les théories basées sur l’usage postulent que la construction du système langagier dépend d’un mécanisme graduel de généralisation au cours duquel l’utilisation de formes langagières lexicalisées extraites de l’input va laisser place à l’utilisation de schémas de construction abstraits. Or, les enfants dysphasiques présentent une productivité morphosyntaxique limitée. Dans cette étude longitudinale, nous avons testé l’hypothèse d’un manque de généralisation chez les enfants dysphasiques
Disciplines :
Treatment & clinical psychology
Author, co-author :
Leroy, Sandrine ;  Université de Liège - ULiège > Département de Psychologie : cognition et comportement > Logopédie clinique
Parisse, Christophe
Maillart, Christelle  ;  Université de Liège - ULiège > Département de Psychologie : cognition et comportement > Logopédie clinique
Language :
French
Title :
Le manque de généralisation chez les enfants dysphasiques : une étude longitudinale
Alternative titles :
[en] Lack of generalization in children with specific language impairment: A longitudinal study
Publication date :
2014
Journal title :
ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant
ISSN :
0999-792X
Publisher :
Pléomedia, Paris, France
Volume :
26
Issue :
131
Pages :
357-365
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 29 January 2015

Statistics


Number of views
787 (68 by ULiège)
Number of downloads
1456 (72 by ULiège)

Scopus citations®
 
2
Scopus citations®
without self-citations
2

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi