Article (Scientific journals)
Travail de différentes disciplines collectives sous forme de circuit
Masrouki, Monia; Cloes, Marc
2014In Revue de l'Education Physique, 54 (4), p. 101-110
 

Files


Full Text
Masrouki_Cloes_2014.pdf
Publisher postprint (8.29 MB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Education physique; Enseignement secondaire; Sport collectif; Circuit; Littéracie physique; Physical education; Secondary school; Team sport; Physical literacy
Abstract :
[fr] Dans l'enseignement secondaire de la Fédération Wallonie-Bruxelles, l'enseignement des sports collectifs est généralement abordé selon une approche techniciste et uni-disciplinaire. Par ailleurs, les enseignants éprouvent des difficultés à appliquer les principes d' "accountability" et de "literacy". Dans cet article, les auteurs présentent un exemple pratique de leçon démontrant qu'il est possible de faire évoluer l'enseignement de l'éducation physique.
[en] In Wallonia, when teaching team sports, secondary school level physical education teachers generally use a traditional (technicist) and single discipline approach. Moreover, teachers meet some difficulties to apply the accountability and literacy principles. In this paper, authors present a practical example of PE lesson demonstrating that it is possible to change teaching.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Masrouki, Monia;  Université de Liège - ULiège > Sciences de la motricité > Intervention et Gestion en Activités physiques et sportives
Cloes, Marc  ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences de la motricité > Intervention et gestion en activités physiques et sportives
Language :
French
Title :
Travail de différentes disciplines collectives sous forme de circuit
Alternative titles :
[en] Teaching of various team sports in a circuit
Publication date :
December 2014
Journal title :
Revue de l'Education Physique
ISSN :
1376-1854
Publisher :
Fédération d'Education Physique Wallonie-Bruxelles, Liège, Belgium
Volume :
54
Issue :
4
Pages :
101-110
Available on ORBi :
since 18 January 2015

Statistics


Number of views
184 (10 by ULiège)
Number of downloads
162 (8 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi