No full text
Unpublished conference/Abstract (Scientific congresses and symposiums)
Analyse qualitative d’un dispositif didactique visant à impliquer des élèves de primaire dans l’expression de leur besoin de mouvement
Cloes, Stéphanie; Cloes, Marc
2014Congrès international sur le sport et l'activité physique chez l'enfant
 

Files


Full Text
No document available.
Full Text Parts
Analyse qualitative d’un dispositif didactique visant à impliquer des élèves de primaire dans l’expression de leur besoin de mouvement.htm
Publisher postprint (53.2 kB)
Download
ciapse_14_cloes_cloes.pdf
Publisher postprint (2.17 MB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Enseignement primaire; Pause mouvement; Besoins des élèves; Primary school; Brain breaks; Students needs
Abstract :
[fr] Être capable de ressentir un mouvement et de l'exprimer est l'une des compétences qu'ils devraient avoir acquises à l'issue de l'enseignement fondamental. Il semble donc opportun de développer des procédés susceptibles d'être exploités en classe.
Research center :
SIGAPS
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Cloes, Stéphanie
Cloes, Marc  ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences de la motricité > Intervention et gestion en activités physiques et sportives
Language :
French
Title :
Analyse qualitative d’un dispositif didactique visant à impliquer des élèves de primaire dans l’expression de leur besoin de mouvement
Alternative titles :
[en] Qualitative analysis of an approach aiming to involve primary school children in their movement needs
Publication date :
October 2014
Event name :
Congrès international sur le sport et l'activité physique chez l'enfant
Event organizer :
ULg - Université de Liège
Event place :
Liège, Belgium
Event date :
17 et 18 octobre 2014
Audience :
International
References of the abstract :
Science & Sports(2014), 29(Hors-série 1), 25.
Commentary :
Being able to feel one need and to express it is one of the competences that pupils should have acquired at the end of the primary school. It seems necessary to develop strategies that could be used in classroom.
Available on ORBi :
since 04 November 2014

Statistics


Number of views
139 (19 by ULiège)
Number of downloads
222 (14 by ULiège)

OpenCitations
 
0

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi