No full text
Unpublished conference/Abstract (Scientific congresses and symposiums)
Analyse du comportement et des attitudes d'enfants de primaire impliqués dans des pauses d'activité physique scolaires (PAPS). Etude de cas.
Cloes, Stéphanie; Cloes, Anne-Marie; Cloes, Marc
2014Congrès international sur le sport et l'activité physique chez l'enfant
 

Files


Full Text
No document available.
Full Text Parts
ciapse14_cloes_stephanie_recherche_etude_de_cas.pdf
Publisher postprint (27.73 kB)
Download
ciapse_14_cloes_cloes_cloes.pdf
Publisher postprint (790.94 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Enseignement primaire; Pause mouvement; Etude de cas; Primary school; Movement breaks; Case study
Abstract :
[fr] Malgré que l'activité physique à l'école est identifiée comme un facteur favorable à la réussite scolaire, la réalité de terrain montre que les instituteurs présentent pourtant des réticences à planifier des pauses mouvement pendant leurs activités. Dans cette étude, nous avons mis en place des pauses d'activité physique scolaire et avons analysés les comportement et attitudes des élèves concernés.
Research center :
SIGAPS
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Cloes, Stéphanie
Cloes, Anne-Marie
Cloes, Marc ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences de la motricité > Intervention et gestion en activités physiques et sportives
Language :
French
Title :
Analyse du comportement et des attitudes d'enfants de primaire impliqués dans des pauses d'activité physique scolaires (PAPS). Etude de cas.
Alternative titles :
[en] Analysis of behaviour and attitudes of primary school children involved in movement breaks
Publication date :
October 2014
Event name :
Congrès international sur le sport et l'activité physique chez l'enfant
Event organizer :
ULg - Université de Liège
Event place :
Liège, Belgium
Event date :
17 et 18 octobre 2014
Audience :
International
References of the abstract :
Science & Sports(2014), 29(suppl 1), p. 26
Commentary :
Despite the fact that physical activity at school is identifyed as a positive factor linked with academic achievement, the reality shows that classroom teachers present regularly oppositions towards planning activity breaks during their lessons. In this study, we implemented brain breaks and analyzed the behaviours and attitudes of the pupils.
Available on ORBi :
since 04 November 2014

Statistics


Number of views
449 (29 by ULiège)
Number of downloads
588 (31 by ULiège)

OpenCitations
 
0

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi