Contribution to collective works (Parts of books)
Métacognition et réussite scolaire : Applications
Frenkel, Stéphanie
2014In Gireaudeau, Caroline; Chasseigne, Gérard (Eds.) Psychologie, Education et Vie Scolaire
Peer reviewed
 

Files


Full Text
2014-12 Chap Métacognition et réussite scolaire Applications - S. Frenkel.pdf
Publisher postprint (287.37 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Metacognition; Remediation; Learning; Research; School; Dynamic assessment
Abstract :
[en] Ce chapitre présente deux exemples d'application de l'approche métacognitive. D'une part en consultation clinique (Atelier d'Apprentissage, CPLU, ULg). D'autre part en projet de recherche action (EDUCA +).
Research center :
Unité de Psychologie scolaire, ULiège
Disciplines :
Social & behavioral sciences, psychology: Multidisciplinary, general & others
Author, co-author :
Frenkel, Stéphanie ;  Université de Liège - ULiège > Département de Psychologie : cognition et comportement > Psychologie scolaire
Language :
French
Title :
Métacognition et réussite scolaire : Applications
Publication date :
December 2014
Main work title :
Psychologie, Education et Vie Scolaire
Main work alternative title :
[en] Psychology, Education and School life
Editor :
Gireaudeau, Caroline
Chasseigne, Gérard
Publisher :
Editions Publibook Université, Tours, France
ISBN/EAN :
9782342032130
Collection name :
Coll. Psychologie et Vie quotidienne
Pages :
115-130
Peer reviewed :
Peer reviewed
Commentary :
Plan du chapitre : 1. Introduction, 2. L’Atelier d’Apprentissage de l’ULg (2.1. Diagnostic, 2.2. Remédiation et développement de l’efficience cognitive, 2.3. Fin de l’intervention, 2.4. Vignette clinique), 3. ÉDUCA + (3.1. Produits, 3.2. Partenaires), 4. Conclusion, 5. Références bibliographiques.
Available on ORBi :
since 27 November 2013

Statistics


Number of views
1122 (36 by ULiège)
Number of downloads
1985 (13 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi