Article (Scientific journals)
Formation documentaire en République Démocratique du Congo. Développer à distance les capacités d'accès à l'information scientifique
Kasajima, Motonobu; Pochet, Bernard
2008In Distances et Savoirs, Hors série/2008
Peer reviewed
 

Files


Full Text
Kasajima_Pochet2008.pdf
Publisher postprint (308.75 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Library; information retrieval; university; distance learning; Democratic Republic of Congo; Bibliothèque; recherche documentaire; université; enseignement à distance; République démocratique du Congo
Abstract :
[en] This paper describes the methods and principles for an implementation of Information retrieval courses for Congolese post graduate students via e-learning. Through a training strategy using two different scenarios, the authors present the cumulative results of an experimental information literacy training and assess the interest of articulating face to face activities and distance learning.
[fr] Les auteurs décrivent les modalités et principes sous-jacents à la mise en oeuvre d'un dispositif de formation d’adultes à l'information scientifique dans le milieu universitaire congolais via l'enseignement à distance. À travers une stratégie de formation recourant à deux scénarios pédagogiques, ils présentent les résultats cumulés d'une expérimentation de formations documentaires et évaluent l’intérêt d’articuler des activités présentielles et à distance.
Research center :
CEDESURK - Kinshasa
Disciplines :
Library & information sciences
Education & instruction
Author, co-author :
Kasajima, Motonobu;  CEDESURK - Kinshasa
Pochet, Bernard  ;  Université de Liège - ULiège > Gembloux Agro-Bio Tech > Gembloux Agro-Bio Tech
Language :
French
Title :
Formation documentaire en République Démocratique du Congo. Développer à distance les capacités d'accès à l'information scientifique
Publication date :
2008
Journal title :
Distances et Savoirs
ISSN :
1765-0887
eISSN :
1965-0167
Publisher :
Lavoisier, Cachan, France
Volume :
Hors série/2008
Peer reviewed :
Peer reviewed
Commentary :
In 2007, six international scientific journals launched a common call for papers on the theme « distance education and the right - or access - to education », with the objective of collecting a common set of references on research from all over the world in the field of distance education and of its impact on access to education. The final texts selected by the journals (peer reviewed) are published here in their original languages, as a testimony of worldwide practices and researches on the role of distance education and e-learning for accessing education.
Available on ORBi :
since 30 June 2009

Statistics


Number of views
327 (21 by ULiège)
Number of downloads
228 (9 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi