Article (Scientific journals)
L’animatique des groupes : Esquisse d’un nouveau champ de recherche en formation des adultes.
Faulx, Daniel
2008In Education Permanente, 174, p. 147-156
Peer reviewed
 

Files


Full Text
animatiquedes groupes2.rtf
Author preprint (62.85 kB)
Request a copy

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Animatique; Groupe; Formation
Abstract :
[en] This paper results from the proposal to create a new discipline, located at the junction between group dynamics, psychosociology and education sciences : the science of group facilitation. We consider the reasons to create such a field and what its main goals and theorical basis would be. We then developp five axes which could constitute the field of the science of group facilitation.
[fr] Cet article porte sur la création d’une nouvelle discipline, au croisement de la dynamique des groupes, de la psychosociologie et des sciences de l’éducation : l’animatique des groupes, définie comme la science de l’animation des groupes. Les auteurs envisagent quel serait l’intérêt de créer une telle discipline, quels en seraient les enjeux et les bases théoriques. Ils concluent par une proposition de cinq axes de recherche pouvant être développés dans le champ de l’animatique des groupes.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Faulx, Daniel ;  Université de Liège - ULiège > Département d'éducation et formation > Apprentissage et formation continue des adultes
Language :
French
Title :
L’animatique des groupes : Esquisse d’un nouveau champ de recherche en formation des adultes.
Alternative titles :
[fr] The science of group facilitation : Insights for a new research field
Publication date :
2008
Journal title :
Education Permanente
ISSN :
0339-7513
Publisher :
Documentation Française, Paris, France
Volume :
174
Pages :
147-156
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBi :
since 29 June 2009

Statistics


Number of views
709 (79 by ULiège)
Number of downloads
74 (48 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi