Poster (Scientific congresses and symposiums)
Motivation, volition et performances universitaires chez des étudiants de première année en sciences psychologiques
Broonen, Jean-Paul
200623e Congrès de l'Association Internationale de Pédagogie Universitaire
 

Files


Full Text
JPBroonen Monastir 2006.pdf
Author postprint (166.29 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
orientations de but, intentions de contrôle, contrôle volitionnel, stratégies d'étude, modèle structural; goal orientations, control intentions, volitional control, study strategies, structural model
Abstract :
[en] A model explaining college performance is proposed where motivation, volition, and study strategies are combined as predictors. Mastery-approach goals are positive predictors and avoidance-goals negative predictors of volitional control intentions of effort. These intentions are positive predictors of endorsement of study strategies intentions. The last ones and intentions of voltional control of effort are positive antecedents of corresponding behaviours, which positively predict exam performances
[fr] On propose un modèle d'explication de la performance universitaire articulant motivation, volition et stratégies d'étude. Les buts de maîtrise-approche sont un prédicteur positif et les buts d'évitement du travail un prédicteur négatif des intentions de contrôle volitionnel de l'effort. Celles-ci sont des prédicteurs positifs des intentions d'adoption de stratégies d'étude. Ces dernières et les intentions d'effort sont des antécédents positifs des comportements correspondants, qui, à leur tour, prédisent positivement la performance aux examens.
Research center :
Service de Psychologie Sociale - Université de Liège
Disciplines :
Theoretical & cognitive psychology
Author, co-author :
Broonen, Jean-Paul ;  Université de Liège - ULiège > Administration de l'enseignement et des étudiants > AEE : Orientation universitaire
Language :
French
Title :
Motivation, volition et performances universitaires chez des étudiants de première année en sciences psychologiques
Alternative titles :
[en] Motivation, volition, and college exams by psychological and educational sciences students
Publication date :
2006
Event name :
23e Congrès de l'Association Internationale de Pédagogie Universitaire
Event place :
Monastir, Tunisia
Event date :
Du lundi 15 mai 2006 au jeudi 18 mai 2006
Audience :
International
Available on ORBi :
since 18 June 2009

Statistics


Number of views
319 (39 by ULiège)
Number of downloads
127 (3 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi