Reference : Chez des enfants francophones immergés en anglais, l’apprentissage de la lecture et de l...
Scientific congresses and symposiums : Unpublished conference
Social & behavioral sciences, psychology : Theoretical & cognitive psychology
http://hdl.handle.net/2268/13670
Chez des enfants francophones immergés en anglais, l’apprentissage de la lecture et de l’écriture en anglais a-t-il un impact sur l’acquisition ultérieure des capacités de lecture et d’orthographe en français ?
French
[en] English language immersion in French-speaking children: does learning to read and spell in English have an impact on the subsequent acquisition of their French reading and spelling skills?
Nicolay, Anne-Catherine mailto [Université de Liège - ULg > Département des sciences cognitives > Département des sciences cognitives >]
Fantauzzi, Alessandra [ > > ]
Sadzot, Agnès mailto [Université de Liège - ULg > Département des sciences cognitives > Neuropsychologie du Langage > >]
Poncelet, Martine mailto [Université de Liège - ULg > Département des sciences cognitives > Neuropsychologie du langage et des apprentissages >]
Oct-2006
No
No
International
Colloque International "Approche cognitive de l'apprentissage du langage écrit"
19-20 octobre 2006
Université de Rennes II
Rennes
France
[en] English language immersion ; French reading skills ; French spelling skills
[fr] Immersion en anglais ; Lecture en français ; Orthographe en français
Researchers
http://hdl.handle.net/2268/13670

There is no file associated with this reference.

Bookmark and Share SFX Query

All documents in ORBi are protected by a user license.