Reference : Recherches sur la forme, la mise en page et le contenu des papyrus scolaires grecs et...
Scientific journals : Article
Arts & humanities : Classical & oriental studies
http://hdl.handle.net/2268/133477
Recherches sur la forme, la mise en page et le contenu des papyrus scolaires grecs et latins chrétiens d’Égypte
French
[en] Researches on the Form, Layout and Content of Greek and Latin Christian School Exercises on Papyrus from Egypt
Carlig, Nathan mailto [Université de Liège - ULg > > CEDOPAL >]
2013
Studi di Egittologia e di Papirologia
F. Serra
10
55-98
Yes (verified by ORBi)
International
1724-6156
1824-7326
Pisa
Italy
[fr] Papyrus ; Égypte ; Enseignement ; Christianisme ; Grec ; Latin
[en] Papyri ; Egypt ; School ; Christianity ; Greek ; Latin
[fr] Cet article présente les résultats de l'enquête papyrologique menée sur les 104 exercices scolaires grecs et latins chrétiens écrits sur papyrus (catalogue et bibliographie disponibles à http ://www2.ulg.ac.be/facphl/services/cedopal/pages/judaicaetchristiana.htm). On abordera les questions de forme, de mise en page, de paléographie et de contenu de ces texte, ainsi que celles relatives à l'intégration du christianisme dans le cadre de l'enseignement de tradition hellénique.
[en] This article presents the results of the papyrological study of the 104 catalogued Greek and Latin Christian school exercises written on papyrus (Catalogue and bibliography available on [http ://www2.ulg.ac.be/facphl/services/cedopal/pages/judaicaetchristiana.htm]). The questions of format, layout, paleography and content of these texts will be dealt with, as well as that of the integration of Christianity into the Greek school tradition.
Researchers ; Professionals ; Students ; General public ; Others
http://hdl.handle.net/2268/133477

File(s) associated to this reference

Fulltext file(s):

FileCommentaryVersionSizeAccess
Restricted access
Tàp_NCarlig_SEP_10_2013_55-98.pdfPublisher postprint538.61 kBRequest copy

Bookmark and Share SFX Query

All documents in ORBi are protected by a user license.