Article (Scientific journals)
Simuler pour comprendre : un didacticiel pour l'apprentissage de notions de base en statistique inférentielle
Palm, Rodolphe; Allagbe, Germain
2011In Statistique et Enseignement, 2 (1), p. 77-84
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
Simuler pour comprendre - Didacticiel.pdf
Publisher postprint (268.83 kB)
Request a copy

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Tutorial; Educational tool; Teaching; Probability; Statistics; Simulation; Inference; Didacticiel; Outil pédagogique; Enseignement; Probabilité; Statistique; Inférence
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Palm, Rodolphe ;  Université de Liège - ULiège > Sciences agronomiques > Statistique, Informatique et Mathématique appliquées à la bioingénierie
Allagbe, Germain
Language :
French
Title :
Simuler pour comprendre : un didacticiel pour l'apprentissage de notions de base en statistique inférentielle
Publication date :
September 2011
Journal title :
Statistique et Enseignement
ISSN :
2108-6745
Publisher :
Société Française de Statistique (SFdS)
Volume :
2
Issue :
1
Pages :
77-84
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 23 February 2012

Statistics


Number of views
72 (4 by ULiège)
Number of downloads
0 (0 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi