Article (Scientific journals)
Gender Gap in Comparative Studies of Reading Comprehension : to what extent do the test characteristics make a difference
Lafontaine, Dominique; Monseur, Christian
2009In European Educational Research Journal, 8 (1), p. 69-79
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
LAFONTAINE_MONSEUR_EERJ_2009_8_1_web.pdf
Publisher postprint (121.66 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
gender; assessment; literacy
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Lafontaine, Dominique  ;  Université de Liège - ULiège > Département d'éducation et formation > Analyse des systèmes et pratiques d'enseignement
Monseur, Christian ;  Université de Liège - ULiège > Département d'éducation et formation > Psychométrie et édumétrie
Language :
English
Title :
Gender Gap in Comparative Studies of Reading Comprehension : to what extent do the test characteristics make a difference
Publication date :
2009
Journal title :
European Educational Research Journal
eISSN :
1474-9041
Publisher :
Symposium Journals, Oxford, United Kingdom
Volume :
8
Issue :
1
Pages :
69-79
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 10 April 2009

Statistics


Number of views
206 (29 by ULiège)
Number of downloads
1015 (12 by ULiège)

Scopus citations®
 
23
Scopus citations®
without self-citations
22
OpenCitations
 
24

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi