Article (Scientific journals)
Sensibilité et spécificité du CHildhood EXecutive functioning Inventory (CHEXI) chez des enfants avec troubles attentionnels
Catale, Corinne; Lejeune, Caroline; Merbah, Sarah et al.
2011In ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 115, p. 487-493
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
487_493_ANAE_115_CATALE CHEXI VF.pdf
Publisher postprint (1.32 MB)
Request a copy

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
CHEXI; Executive functioning; Working memory; Inhibition; Planning; Attention disorders.
Abstract :
[en] Thorell and Nyberg (2008) have recently developed the Childhood Executive Functioning Inventory (CHEXI), a new rating inventory of executive functioning for children that can be divided into four a priori subscales: working memory, planning, inhibition, and regulation The major goals of our study is to present a French adaptation of this questionnaire and to discuss its clinical interests in terms of sensibility and specificity with children with attentional deficits.
Disciplines :
Neurosciences & behavior
Author, co-author :
Catale, Corinne ;  Université de Liège - ULiège > Département de Psychologie : cognition et comportement > Département de Psychologie : cognition et comportement
Lejeune, Caroline ;  Université de Liège - ULiège > Département de Psychologie : cognition et comportement > Neuropsychologie
Merbah, Sarah ;  Université de Liège - ULiège > Département de Psychologie : cognition et comportement > Neuropsychologie
Meulemans, Thierry ;  Université de Liège - ULiège > Services généraux (Fac. de psycho. et des sc. de l'éducat.) > Doyen de la Faculté de Psychologie et des sc. de l'éducation
Language :
French
Title :
Sensibilité et spécificité du CHildhood EXecutive functioning Inventory (CHEXI) chez des enfants avec troubles attentionnels
Alternative titles :
[en] Sensitivity and specificity of CHildhood EXecutive functioning Inventory (CHEXI) in children with attention disorders
Publication date :
2011
Journal title :
ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant
ISSN :
0999-792X
Publisher :
Pléomedia, Paris, France
Volume :
115
Pages :
487-493
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 02 January 2012

Statistics


Number of views
281 (33 by ULiège)
Number of downloads
22 (10 by ULiège)

Scopus citations®
 
4
Scopus citations®
without self-citations
2

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi