References of "Learning materials"
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See detailImporting and Exporting Cord Blood Units
BAUDOUX, Etienne ULg; GIET, Olivier ULg; Jöris, Monique et al

Learning material (2016)

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See detailBases histo-physio-anatomiques et propédeutique de l’appareil génital de la vache
Hanzen, Christian ULg

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Cours donné à l’attention des étudiant(e)s de 3ème année en médecine vétérinaire de l'Université Saad Dahlab de Blida (Algérie) à l'Institut des Sciences Vétérinaires le 20 janvier 2016.

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See detailLes infections utérines chez la vache : quels diagnostics pour quels traitements ?
Hanzen, Christian ULg

Learning material (2016)

Ce cours de 2heures a pour objectif spécifiques de rendre les étudiants capables de définir les 4 types d’infections utérines décrites chez la vache, d’en expliquer brièvement la pathogénie, de faire le ... [more ▼]

Ce cours de 2heures a pour objectif spécifiques de rendre les étudiants capables de définir les 4 types d’infections utérines décrites chez la vache, d’en expliquer brièvement la pathogénie, de faire le choix propédeutique optimal pour en faire le diagnostic, d’en comprendre les avantages et inconvénients, d'adapter la stratégie thérapeutique qu’elle soit de nature hormonale ou anti-infectieuse, à la situation clinique de l’animal. [less ▲]

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See detailL'univers QGIS - Illustration présentant l'organisation globale des principaux constituants et fonctionnalités de QGIS 2.12
Denis, Antoine ULg

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Illustration présentant l'organisation globale des principaux constituants et fonctionnalités de QGIS 2.12.

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See detailQGIS Universe - Illustration presenting the global organisation of QGIS 2.12 main components and functionalities
Denis, Antoine ULg

Learning material (2016)

Illustration presenting the global organisation of QGIS 2.12 main components and functionalities

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See detailInitiation à QGIS - Travaux pratiques sur les Systèmes d'Information Géographique - SIG
Denis, Antoine ULg

Learning material (2016)

This manual (in French) is an introduction to QGIS with data needed provided. It is freely available here: http://hdl.handle.net/2268/190559 Objectives of this manual are: 1. To give you a global view and ... [more ▼]

This manual (in French) is an introduction to QGIS with data needed provided. It is freely available here: http://hdl.handle.net/2268/190559 Objectives of this manual are: 1. To give you a global view and understanding of what a GIS is and what it is useful for 2. To introduce you to manipulation and processing of geographic data with the free QGIS software The vast majority of this manual is composed of exercises contextualized on the thematic of developing countries, environment management, and natural risk management. [less ▲]

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See detailAnatomie, physiologie et sémiologie du membre inférieur
Kaux, Jean-François ULg

Learning material (2016)

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See detailGenou ligamentaire
Kaux, Jean-François ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 13 (1 ULg)
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See detailImpôts directs et indirects (2015-2016)
Bourgeois, Marc ULg

Learning material (2016)

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See detailDroit et politique des finances publiques (2015-2016)
Bourgeois, Marc ULg

Learning material (2016)

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See detailAide au suivi de l'actualité
Nossent, Jérôme ULg

Learning material (2016)

Dès son arrivée à la Faculté de Droit, de Science politique et de Criminologie de l’Université de Liège, l’étudiant de première année est invité à se tenir informé de l’actualité. Cette habitude à prendre ... [more ▼]

Dès son arrivée à la Faculté de Droit, de Science politique et de Criminologie de l’Université de Liège, l’étudiant de première année est invité à se tenir informé de l’actualité. Cette habitude à prendre n’est cependant pas nécessairement encore ancrée, ce qui peut entrainer certaines interrogations. Où trouver les informations nécessaires ? Faut-il toujours lire la presse écrite ou est-il également utile de suivre les informations quotidiennes télévisées ? Ce qui circule sur le web est-il à rejeter systématiquement ? Quand faut-il s’informer ? Faut-il le faire de façon quotidienne ? Combien de temps y consacrer ? Combien de médias consulter ? Faut-il lire un ou plusieurs quotidiens ? Faut-il limiter sa lecture aux sujets en lien avec la filière choisie ou l’étendre à d’autres domaines ? Que consulter ? Quel(s) quotidien(s) choisir ? Faut-il concentrer sa lecture sur l’intégralité du quotidien, sur certains articles ou sur les résumés ? Est-ce aussi utile de s’informer sur l’actualité internationale que nationale ? Comment s’y prendre ? Faut-il mettre certaines informations en évidence, prendre des notes ? Comment retenir un maximum d’informations ? Comment suivre l’actualité dans une langue autre que sa langue maternelle ? Ce guide vise à tenter d’apporter certaines réponses à ces interrogations, et à bien d’autres : pas les réponses, mais des pistes, des exemples, des stratégies à mettre en place. C’est pourquoi, il explique la relation particulière qui lie actualités et études de droit et science politique (Partie 1. Études et actualités). Il contient également nombre de conseils pratiques pour une lecture efficace et fructueuse (Partie 2. En pratique). [less ▲]

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See detailChondropathie rotulienne
Kaux, Jean-François ULg

Learning material (2016)

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See detailLésions musculaires
Kaux, Jean-François ULg

Learning material (2016)

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See detailPathologie du muscle - Anamnèse - Clinique - Imagerie
Kaux, Jean-François ULg

Learning material (2016)

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See detailSlides : droit de la construction et loi Breyne
Kohl, Benoît ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 12 (3 ULg)
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See detailCoude abarticulaire
Kaux, Jean-François ULg

Learning material (2016)

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See detailEpaule abarticulaire
Kaux, Jean-François ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 35 (10 ULg)
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See detailNotions de base en droit de la construction
Kohl, Benoît ULg

Learning material (2016)

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See detailDroits d'enregistrement, aspects notariaux (année 2015-2016)
Bourgeois, Marc ULg

Learning material (2016)

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See detailThe Law of Nationality - Comparative and International Perspectives
Wautelet, Patrick ULg

Learning material (2016)

This presentation was used as support for a course taught in English (in 2016) which provides an overview of the major questions arising in the field of nationality law. The course focuses on acquisition ... [more ▼]

This presentation was used as support for a course taught in English (in 2016) which provides an overview of the major questions arising in the field of nationality law. The course focuses on acquisition and loss of nationality and touches upon other issues such as multiple nationalities and the influence of the European construction on nationality law. All these questions are studied using comparative materials (mainly from Western Europe) as basis. [less ▲]

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See detailJouer avec les mots, pourquoi et comment ?
Rigo, Michel ULg

Learning material (2016)

Ce texte reprend l'essentiel de ma présentation à la Brussels Math. Summer School du 4 août 2015. Il s'agit d'une courte introduction à la combinatoire des mots. A l'instar de Raymond Queneau et ses cent ... [more ▼]

Ce texte reprend l'essentiel de ma présentation à la Brussels Math. Summer School du 4 août 2015. Il s'agit d'une courte introduction à la combinatoire des mots. A l'instar de Raymond Queneau et ses cent mille milliards de poèmes, nous construisons des suites aux propriétés surprenantes. Pour ne pas allonger le texte, nous avons décidé d'éviter l'emploi d'automates finis. Les premiers résultats en combinatoire des mots remontent au début du siècle précédent, avec les travaux du mathématicien norvégien Axel Thue. Cette branche des mathématiques étudie la structure et les arrangements apparaissant au sein de suites finies, ou infinies, de symboles appartenant à un ensemble fini. Un carré est la juxtaposition de deux répétitions d'un même mot. On dira qu'un mot comme `taratata' contient un carré. Il est aisé de vérifier que, si on dispose uniquement de deux symboles, alors tout mot de longueur au moins 4 contient un carré. Cette observation amène de nombreuses questions simples à formuler : Avec trois symboles, peut-on construire un mot arbitrairement long ne contenant pas de carré ? Si on se limite à deux symboles, peut-on construire un mot arbitrairement long sans cube, i.e., évitant la juxtaposition de trois répétitions d'un même mot ? En fonction de la taille de l'alphabet, quels motifs doivent nécessairement apparaître et quels sont ceux qui sont évitables ? Que se passe-t-il si on autorise certaines permutations ? [less ▲]

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See detailEntorse de cheville
Kaux, Jean-François ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 80 (21 ULg)
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See detailPathologie du muscle - Classification - Traitement
Kaux, Jean-François ULg

Learning material (2016)

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See detailPathologie du muscle - Complications - Traitements
Kaux, Jean-François ULg

Learning material (2016)

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See detailPathologies du tendon - Tendinopathies - Traitements 2
KAUX, Jean-François ULg

Learning material (2016)

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See detailIntroduction à la procédure pénale
Michiels, Olivier ULg; Falque, Géraldine ULg

Learning material (2016)

Syllabus du cours de procédure pénale 2015-2016

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See detailElements of stochastic processes 2015--2016: course material
Arnst, Maarten ULg

Learning material (2016)

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See detailQuestions de civilisation anglaise
Bada, Valérie ULg

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this Master's course focuses on the various histories, cultures and social, political and economic developments specific to the territories formerly under British domination.

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See detailArthrose
Kaux, Jean-François ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 68 (24 ULg)
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See detailFractures microtraumatiques
Kaux, Jean-François ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 153 (64 ULg)
See detailThermal Unit Operation 003 - introduction - methods
Pfennig, Andreas ULg

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Thermal Unit Operations or Thermal Separation Processes is part of a lecture at the University of Liège. Here the videos are sorted in the same order as in the lecture. Thermal Separation Processes like ... [more ▼]

Thermal Unit Operations or Thermal Separation Processes is part of a lecture at the University of Liège. Here the videos are sorted in the same order as in the lecture. Thermal Separation Processes like distillation or extraction are used in chemical engineering to separate mixtures. As a result products are obtained where either desired components are purified or undesired components are removed. Additional videos will be posted as they become available. [less ▲]

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See detailThermal Unit Operations 004 - introduction - examples, intensification
Pfennig, Andreas ULg

Learning material (2016)

Thermal Unit Operations or Thermal Separation Processes is part of a lecture at the University of Liège. Here the videos are sorted in the same order as in the lecture. Thermal Separation Processes like ... [more ▼]

Thermal Unit Operations or Thermal Separation Processes is part of a lecture at the University of Liège. Here the videos are sorted in the same order as in the lecture. Thermal Separation Processes like distillation or extraction are used in chemical engineering to separate mixtures. As a result products are obtained where either desired components are purified or undesired components are removed. Additional videos will be posted as they become available. [less ▲]

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See detailThermal Unit Operations 001 - introduction - overview
Pfennig, Andreas ULg

Learning material (2016)

Thermal Unit Operations or Thermal Separation Processes is part of a lecture at the University of Liège. Here the videos are sorted in the same order as in the lecture. Thermal Separation Processes like ... [more ▼]

Thermal Unit Operations or Thermal Separation Processes is part of a lecture at the University of Liège. Here the videos are sorted in the same order as in the lecture. Thermal Separation Processes like distillation or extraction are used in chemical engineering to separate mixtures. As a result products are obtained where either desired components are purified or undesired components are removed. Additional videos will be posted as they become available. [less ▲]

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See detailThermal Unit Operations 005 - distillation - introduction
Pfennig, Andreas ULg

Learning material (2016)

Thermal Unit Operations or Thermal Separation Processes is part of a lecture at the University of Liège. Here the videos are sorted in the same order as in the lecture. Thermal Separation Processes like ... [more ▼]

Thermal Unit Operations or Thermal Separation Processes is part of a lecture at the University of Liège. Here the videos are sorted in the same order as in the lecture. Thermal Separation Processes like distillation or extraction are used in chemical engineering to separate mixtures. As a result products are obtained where either desired components are purified or undesired components are removed. Additional videos will be posted as they become available. [less ▲]

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See detailThéorie générale de la fiscalité - slides
Bourgeois, Marc ULg

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Detailed reference viewed: 29 (9 ULg)
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See detailSyllabus de « Questions de linguistique espagnole »
Ceballos Viro, Alvaro ULg

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Detailed reference viewed: 78 (23 ULg)
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See detailMALDI-TOF MS en Microbiologie clinique
MEEX, Cécile ULg

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Detailed reference viewed: 22 (5 ULg)
See detailPoint d'actualité : Chlamydia ou Chlamydophila ?
Mainil, Jacques ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 30 (6 ULg)
See detailThermal Unit Operation 002 - introduction - principles, theoretical stage
Pfennig, Andreas ULg

Learning material (2016)

Thermal Unit Operations or Thermal Separation Processes is part of a lecture at the University of Liège. Here the videos are sorted in the same order as in the lecture. Thermal Separation Processes like ... [more ▼]

Thermal Unit Operations or Thermal Separation Processes is part of a lecture at the University of Liège. Here the videos are sorted in the same order as in the lecture. Thermal Separation Processes like distillation or extraction are used in chemical engineering to separate mixtures. As a result products are obtained where either desired components are purified or undesired components are removed. Additional videos will be posted as they become available. [less ▲]

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See detailL'importance de l'appartenance ethnique en RDC
Kabamba, Bob ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 9 (1 ULg)
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See detailEléments de droit des finances publiques
Bourgeois, Marc ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 15 (2 ULg)
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See detailDouleurs de jambe
Kaux, Jean-François ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 114 (56 ULg)
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See detaildroit social 2015-2016 : syllabus
Kéfer, Fabienne ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 35 (6 ULg)
See detailHistoire des Littératures romanes. Edition entièrement révisée (
Henrard, Nadine ULg

Learning material (2016)

Le cours traite des relations littéraires entre la France, l'Espagne et l'Italie entre 1350 et 1650

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See detailChevilles douloureuses et instables
Kaux, Jean-François ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 31 (20 ULg)
See detailLe cas la poste: l'histoire d'un changement
Orso, Celia; Robert, Jocelyne ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 39 (7 ULg)
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See detailPathologies musculaires traumatiques
Kaux, Jean-François ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 47 (19 ULg)
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See detailGenou abarticulaire
Kaux, Jean-François ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 47 (23 ULg)
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See detailTechniques de Médecine Physique
Kaux, Jean-François ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 75 (51 ULg)
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See detailSomething Precious de Sophie Langohr
Bawin, Julie ULg

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See detailDroit matériel européen - recueil de documentation
Van Cleynenbreugel, Pieter ULg

Learning material (2016)

This document contains the cases and legislation used during the compulsory droit matériel européen course in the 2015-2016 academic year. It also contains an introduction, brief outline and reflection ... [more ▼]

This document contains the cases and legislation used during the compulsory droit matériel européen course in the 2015-2016 academic year. It also contains an introduction, brief outline and reflection questions accompanying each case. In so doing, this document builds upon the approach used in this course by its previous titulaire. [less ▲]

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See detailAdvanced EU law - cases and materials
Van Cleynenbreugel, Pieter ULg

Learning material (2016)

This document contains the course reader for the 2016 Advanced EU law course. It contains cases and materials, discussion questions, detailed course outlines and references to scientific articles to be ... [more ▼]

This document contains the course reader for the 2016 Advanced EU law course. It contains cases and materials, discussion questions, detailed course outlines and references to scientific articles to be read as part of this course. [less ▲]

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See detailEuropean law and technological innovation - cases and materials
Van Cleynenbreugel, Pieter ULg

Learning material (2016)

This document contains a course outline for the elective course on European law and technological innovation. It offers students a set of cases and legislative materials seeking to introduce them to the ... [more ▼]

This document contains a course outline for the elective course on European law and technological innovation. It offers students a set of cases and legislative materials seeking to introduce them to the course theme. [less ▲]

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See detailCompetition law - Reader
Van Cleynenbreugel, Pieter ULg

Learning material (2016)

This reader contains the course notes accompanying an introductory competition law course I had the good fortune to teach at Leiden University in April 2016. It contains detailed course outlines, notes ... [more ▼]

This reader contains the course notes accompanying an introductory competition law course I had the good fortune to teach at Leiden University in April 2016. It contains detailed course outlines, notes, questions and practical information. [less ▲]

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See detailHervorming van Justitie in België - uitdagingen en kansen
Van Cleynenbreugel, Pieter ULg

Learning material (2016)

This page document offers a brief introduction to the literature offered in the first-year course 'Lecture dirigée en néerlandais'. Written in Dutch, it offers an introduction to the themes of the ... [more ▼]

This page document offers a brief introduction to the literature offered in the first-year course 'Lecture dirigée en néerlandais'. Written in Dutch, it offers an introduction to the themes of the assigned articles and to the "fil rouge" underlying them. It is meant to help students in writing a Dutch-language summary of the main elements of reform of the Belgian justice system. In addition, the assigned readings have been added to it; those readings comprise 6 Dutch articles on reforms of the Belgian justice system. [less ▲]

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See detailPathologies tendineuses
Kaux, Jean-François ULg

Learning material (2016)

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See detailDroit matériel européen - diaprésentations
Van Cleynenbreugel, Pieter ULg

Learning material (2016)

This document assembles all powerpoint-sheets used during the lectures in the Droit matériel européen course in 2015-2016. Given the absence of a syllabus, the slides are meant to be more comprehensive ... [more ▼]

This document assembles all powerpoint-sheets used during the lectures in the Droit matériel européen course in 2015-2016. Given the absence of a syllabus, the slides are meant to be more comprehensive than mere lecture outlines. [less ▲]

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See detailLe dopage
Kaux, Jean-François ULg

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See detailPrévention des blessures du geste sportif
Delvaux, François ULg; Croisier, Jean-Louis ULg

Learning material (2016)

L’activité sportive, qu’elle soit pratiquée par des athlètes de haut niveau ou plus modestement à un degré amateur, génère un nombre important de blessures. Afin d’agir efficacement de manière préventive ... [more ▼]

L’activité sportive, qu’elle soit pratiquée par des athlètes de haut niveau ou plus modestement à un degré amateur, génère un nombre important de blessures. Afin d’agir efficacement de manière préventive, l’entraîneur doit d’abord être capable d’identifier les facteurs qui pourraient prédisposer ou déclencher la lésion. Ensuite, il pourra, le cas échéant, proposer une action sur ces différents facteurs de risque, ce qui devrait réduire l’incidence et/ou la sévérité des blessures. Dans ce module, nous décrirons les différents facteurs de risque de blessure communs à une majorité de sports. Le moniteur sportif éducateur pourra donc transposer à sa propre discipline les éléments les plus importants et proposer une action à visée préventive. [less ▲]

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See detailPrévention et prophylaxie dans les gestes et les performances
Delvaux, François ULg; Croisier, Jean-Louis ULg

Learning material (2016)

Ce module de formation abordé au niveau MS Entraîneur est un parfait complément au module CG2_Th4_Mod_2 « Prévention des blessures du geste sportif ». Au niveau MS Educateur l’accent a été mis sur les ... [more ▼]

Ce module de formation abordé au niveau MS Entraîneur est un parfait complément au module CG2_Th4_Mod_2 « Prévention des blessures du geste sportif ». Au niveau MS Educateur l’accent a été mis sur les principaux facteurs de risque pouvant entraîner une blessure. Il s’agissait de principes généraux. Le module dont il est question s’attachera davantage à définir et à proposer un processus réflexif pour l’entraîneur mettant en relation la prise de conscience d'un risque de blessure constaté ou pressenti avec son organisation et son intervention dans l’entraînement du geste sportif ; autrement dit de la « prophylaxie » spécifique aux phases d’entraînement et de compétition. [less ▲]

Detailed reference viewed: 33 (1 ULg)
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See detailL'épaule
Kaux, Jean-François ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 35 (13 ULg)
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See detailBactéries transmissibles par le sang
MEEX, Cécile ULg

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Detailed reference viewed: 11 (2 ULg)
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See detailIntroduction historique à la philosophie phénoménologique (vers. 4)
Seron, Denis ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 16 (1 ULg)
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See detailÉtude de cas - Dossier de documentation 2015-16 (II)
Bouhon, Frédéric ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 19 (1 ULg)
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See detailPerturbation Methods
Denoël, Vincent ULg

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Detailed reference viewed: 94 (15 ULg)
See detailENERGIA: Transforming a public utility company into a customer-centric organization
Hazee, Simon ULg; Mancini, Philippe; Laloux, Dimitri et al

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Detailed reference viewed: 16 (1 ULg)
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See detailÉtude de cas - Dossier de documentation 2015-16 (III)
Bouhon, Frédéric ULg

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Detailed reference viewed: 16 (1 ULg)
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See detailÉtude de cas - Dossier de documentation 2015-16 (I)
Bouhon, Frédéric ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 17 (2 ULg)
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See detailÉtude de cas - Dossier de documentation 2015-16 (IV)
Bouhon, Frédéric ULg

Learning material (2016)

Detailed reference viewed: 14 (1 ULg)
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See detailParalysie faciale
WANG, François-Charles ULg

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Detailed reference viewed: 24 (0 ULg)
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See detailPathologies neuromusculaires
WANG, François-Charles ULg

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Detailed reference viewed: 19 (0 ULg)
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See detailNeuropathies périphériques (patho)
WANG, François-Charles ULg

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Detailed reference viewed: 15 (3 ULg)
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See detailLes défis de l'Etat social
Delruelle, Edouard ULg

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Traditionnellement, on définit l’État social comme un système de protection sociale dont il existerait deux modèles  : le modèle assurantiel, système de couverture universel basé sur les cotisations ... [more ▼]

Traditionnellement, on définit l’État social comme un système de protection sociale dont il existerait deux modèles  : le modèle assurantiel, système de couverture universel basé sur les cotisations (initié par Bismarck en Allemagne au début du XXe siècle) et le modèle assistantiel, système de protection des plus faibles basé sur l’impôt (pensé puis mis en œuvre en Angleterre par Beveridge au sortir de la Seconde Guerre mondiale). Je pense toutefois que ces définitions sont trop étroites. L’État social est plus qu’un système de protection : c’est une dynamique sociale globale visant à la fois le « bien-être » des individus et un « mieux-être » collectif. [less ▲]

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See detailMaintenance, restauration et protection des constructions: réparations structurales des constructions
Gernay, Thomas ULg

Learning material (2015)

Le document est le support PowerPoint du cours donné le 1er décembre 2015 aux étudiants ingénieurs civils des constructions et ingénieurs architectes de l'ULg. Le cours traite du problème de la réparation ... [more ▼]

Le document est le support PowerPoint du cours donné le 1er décembre 2015 aux étudiants ingénieurs civils des constructions et ingénieurs architectes de l'ULg. Le cours traite du problème de la réparation et du renforcement structural des constructions en béton et en acier (ponts, bâtiments). [less ▲]

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See detailAux sources de l'univers de Star Wars
Tomasovic, Dick ULg

Learning material (2015)

Textes et conception d'une exposition consacrée aux sources de l'univers de Star Wars.

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See detailCurrent issues in the processing of Ti alloy Ti6Al4V by laser additive manufacturing techniques
Mertens, Anne ULg

Learning material (2015)

This powerpoint presentation was used as teaching material in a seminar given as part of the course “Advanced Manufacturing technologies” at Université catholique de Louvain. It outlines important current ... [more ▼]

This powerpoint presentation was used as teaching material in a seminar given as part of the course “Advanced Manufacturing technologies” at Université catholique de Louvain. It outlines important current issues in the development of additive technologies for the processing of metallic materials in general, and particularly of Ti alloy Ti-6Al-4V. This includes issues related to the dimensional accuracy of the produced components, as well as the control of their microstructures and usage properties. [less ▲]

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See detailEthique et Qualité en recherche
Halleux, Isabelle ULg

Learning material (2015)

This document is provided as a support for the training of early stage researchers on ethics and quality. It can be used in a "train the trainer" context. Duration 3 hours. A very active participation is ... [more ▼]

This document is provided as a support for the training of early stage researchers on ethics and quality. It can be used in a "train the trainer" context. Duration 3 hours. A very active participation is expected from the participants. This documents présents the findings of the session held on 2015/11/19. [less ▲]

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See detailEssentials of actions
Cerfontaine, Benjamin ULg; Collin, Frédéric ULg; Denoël, Vincent ULg et al

Learning material (2015)

This document deals with the philosophy of safety in civil engineering structures, including loads and load combinations to be applied when designing a structure. It contains general concepts that are ... [more ▼]

This document deals with the philosophy of safety in civil engineering structures, including loads and load combinations to be applied when designing a structure. It contains general concepts that are presented and discussed as well as values for some important input data that can be used as order of magnitude in the initial phase of a project. [less ▲]

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See detailL'attitude professionnelle et responsable du chercheur
Halleux, Isabelle ULg

Learning material (2015)

This document is provided as a support for the training of early stage researchers on professional attitude in research. It can be used in a "train the trainer" context. Duration 3 hours. A very active ... [more ▼]

This document is provided as a support for the training of early stage researchers on professional attitude in research. It can be used in a "train the trainer" context. Duration 3 hours. A very active participation is expected from the participants. They are asked to analyse the following sentence and to give it sense : "Think and act adequately as researcher, according to the context and the environment". This documents présents the findings of the session held on 2015/10/29. [less ▲]

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See detailUn autre regard sur le débat Meinong - Russell
Zincq, Aurélien ULg

Learning material (2015)

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See detailWorkshop 2015 Can Lis Utzon
Dorthu, Mariette ULg; Denoël, Fabien ULg

Learning material (2015)

Travaux d'étudiants: croquis d'observation à main levée.

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See detailPerspectivas interseccionales y transnacionales para el análisis de la protección social
Vivas Romero, Maria ULg; López, Stéphanie

Learning material (2015)

Durante el curso en primer lugar se expusieron las principales teorías feministas y de la sociología de la familia que han estudiado el impacto de la migración femenina en el acceso a la protección social ... [more ▼]

Durante el curso en primer lugar se expusieron las principales teorías feministas y de la sociología de la familia que han estudiado el impacto de la migración femenina en el acceso a la protección social de las mujeres migrantes y de sus familias en el país origen. En segundo lugar, se propuso una perspectiva interseccional- transnacional que permite al investigadora-investigador analizar como las posicionalidades de género, raza, clase, de los migrantes aunado a sus relaciones familiares en el país de origen afectan su acceso a una plataforma de protección social transnacional, formada de recursos formales e informales. La propuesta teórica, fue puesta en ejemplo con el análisis de un estudio de caso de trabajadoras domésticas Colombianas-Peruanas residentes en la ciudad de Bruselas, Bélgica. [less ▲]

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