Browsing
     by title


0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:   
OK
See detailLes monuments de Bath et de ses environs : souvenirs des récents congrès anglais d'archéologie
Hamélius, Paul ULg

Scientific conference (1904, October 03)

Detailed reference viewed: 10 (1 ULg)
See detailLes monuments de la Ville de Laon et la dendrochronologie
Hoffsummer, Patrick ULg; Plouvier, Martine

in Le bois dans l'architecture (1995)

Detailed reference viewed: 16 (0 ULg)
Peer Reviewed
See detailThe monzonorite-anorthosite connection; the petrogenesis of terrestrial KREEP
Longhi, John; Vander Auwera, Jacqueline ULg

in Lunar and Planetary Science Conference Abstracts (1993), 24

Detailed reference viewed: 14 (1 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailMonzonorites from Rogaland (Southwest Norway): a series of rocks coeval but not comagmatic with massi-type anorthosites
Duchesne, Jean-Clair ULg; Wilmart, Edith; Demaiffe, Daniel et al

in Precambrian Research (1989), 45

Detailed reference viewed: 24 (2 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLes Mooc : étude énonciative d’une pédagogie multimodale
Dondero, Maria Giulia ULg; Eléni, Mouratidou

in Leclercq, Pierre (Ed.) Communication multimodale et collaboration instrumentée. Regards croisés sur Énonciations, Représentations, Modalités (2014)

Cette contribution interroge les pratiques de pédagogie multimodale instrumentée des Massive Open Online Courses au travers d’une étude énonciative. Partant du principe que la communication multimodale ... [more ▼]

Cette contribution interroge les pratiques de pédagogie multimodale instrumentée des Massive Open Online Courses au travers d’une étude énonciative. Partant du principe que la communication multimodale instrumentée utilise différentes médiations sémiotiques (vidéo, peinture, dessin à la main, graphique, schéma, sonorité, musique etc.) nous nous proposons d’observer et d’analyser ces types de modalités communicationnelles telles que mises en place par les mooc. Ce, dans l’objectif de saisir la variété des pratiques multimodales auxquelles recourent les Massive Open Online Courses. Nous tentons également de souligner ce qui définit la spécificité de ces pratiques et la manière dont l’étude sémiotique des stratégies énonciatives peut-elle contribuer aux questionnements actuels en sciences de la communication. Nous répondons à ces questions à travers l’analyse de deux mooc issus de deux plateformes différentes : The Future of Storytelling de la plateforme Iversity et Scientific Humanities de la plateforme France Université Numérique. [less ▲]

Detailed reference viewed: 172 (10 ULg)
Full Text
See detailMOOC, RÉVOLUTION ? BUSINESS ? OPPORTUNITÉ ?
Van de Poël, Jean-François ULg; Lecomte, Béatrice ULg

Learning material (2013)

A l’heure où bon nombre d’universités sont confrontées au phénomène des MOOCs, ce dossier essaie de vous proposer un premier tour d’horizon partant des principes de base aux questions fréquemment posées ... [more ▼]

A l’heure où bon nombre d’universités sont confrontées au phénomène des MOOCs, ce dossier essaie de vous proposer un premier tour d’horizon partant des principes de base aux questions fréquemment posées. Découvrons ensemble ce mouvement et ses acteurs principaux sans oublier les nombreuses implications que cela peut représenter pour une université et ses enseignants. [less ▲]

Detailed reference viewed: 738 (18 ULg)
Full Text
See detailLes MOOCs (Massive Open Online Courses)
Verpoorten, Dominique ULg

Conference given outside the academic context (2013)

Réflexion sur les moocs comme vecteurs de transformation de l'enseignement supérieur et plus généralement de l'accès au savoir

Detailed reference viewed: 209 (13 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailMOOCs in business administration - An overview of assessment practice
Gherib, Camelia; Dujardin, Jean-Marie ULg; Verpoorten, Dominique ULg

in Proceedings of the Conference of the European Association for Practitioner Research on Improving Learning (EAPRIL) 2015, Issue 2 (2016, March 07)

The study explores 31 MOOCs in the field of business administration, equipped with a conceptual framework documenting 18 facets of assessment design. As a second step, the data collected on 3 MOOCs about ... [more ▼]

The study explores 31 MOOCs in the field of business administration, equipped with a conceptual framework documenting 18 facets of assessment design. As a second step, the data collected on 3 MOOCs about assessment is submitted to university members in charge of external courses accreditation procedures in order to ascertain its possible influence on their decision to credit a MOOC or not. Main results indicate that, a) the typical profile of the assessment procedure for MOOCs in business administration is: QCM-based, automatic, continuous, individual, product-centred, standardized, b) secure ways (proctoring, test-centres) to warrant learners’ identity for the tests can already be found in some MOOCs of this field, and c) concerns of course accreditors bear first and foremost on these student authentication aspects. [less ▲]

Detailed reference viewed: 358 (16 ULg)
Full Text
See detailLes MOOCs ne sont (déjà) plus ce qu'ils étaient...
Verpoorten, Dominique ULg

Article for general public (2015)

Comment évoluent les MOOCs (Massive Open Online Courses), ce nouveau format de cours à distance, parfois qualifié de révolution pour l’enseignement supérieur ? Impressions d’un participant assidu.

Detailed reference viewed: 133 (18 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailMood and positive testing in social interaction
Dardenne, Benoît ULg; Dumont, Muriel ULg; Sarlet, Marie ULg et al

in European Journal of Social Psychology (2011), 41

Detailed reference viewed: 129 (35 ULg)
See detailMood Food
Goffin, Dorothée ULg

Conference (2007)

Mood-food can be understood as a nutrition substance, which is able to influence the good disposition of a person. Regulation is made by Neurotransmitters such as endorphins, serotonin, norepinephine and ... [more ▼]

Mood-food can be understood as a nutrition substance, which is able to influence the good disposition of a person. Regulation is made by Neurotransmitters such as endorphins, serotonin, norepinephine and dopamine, made from amino acids through chemical pathways requiring vitamins and minerals as cofactors. [less ▲]

Detailed reference viewed: 21 (1 ULg)
Peer Reviewed
See detailThe Moorcock / Hawkwind Connection: Science Fiction and Rock & Roll Culture
Delville, Michel ULg

in Foundation: The Review of Science Fiction (1994)

Detailed reference viewed: 29 (6 ULg)
Peer Reviewed
See detailThe Moorcock/Hawkwind Connection: A Rock-SF Multiverse
Delville, Michel ULg

in Trajectories of the Fantastic (1993)

Detailed reference viewed: 31 (0 ULg)
See detailMOQUAC ? a Predictive GE-Model Based on Molecular Orientations
Bronneberg, Rob; Pfennig, Andreas ULg

Conference (2011)

Detailed reference viewed: 4 (0 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailMOQUAC, a new expression for the excess Gibbs energy based on molecular orientations
Bronneberg, R; Pfennig, Andreas ULg

in Fluid Phase Equilibria (2013), 338

Detailed reference viewed: 3 (0 ULg)
Full Text
See detailLa mora débitoris chez Charles de Méan (esquisse)
Lagasse, Benoît ULg

E-print/Working paper (2014)

Detailed reference viewed: 31 (1 ULg)
Full Text
See detailLa mora debitoris est-elle une faute
Gerkens, Jean-François ULg

in Gerkens, Jean-François; Vigneron, Roger (Eds.) Mélanges Fritz Sturm (1999)

Detailed reference viewed: 77 (13 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLa mora debitoris est-elle une faute?
Gerkens, Jean-François ULg

in Mélanges offerts en l'Honneur de Fritz Sturm (1999), I

Detailed reference viewed: 42 (6 ULg)