Browsing
     by title


0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:   
OK
See detailLa Promotion du Livre en Communauté française de Belgique
Durand, Pascal ULg; Minon, Marc; Winkin, Yves ULg

Report (1992)

Detailed reference viewed: 15 (3 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLa promotion immobilière et les marchés publics
Durviaux, Ann-Lawrence ULg

in Jurimpratique (2008, February), 1

Detailed reference viewed: 39 (10 ULg)
Peer Reviewed
See detailPromotion immobilière et PPP
Kohl, Benoît ULg

Conference (2012)

Detailed reference viewed: 3 (1 ULg)
Full Text
See detailPromotion of physical activity in schools
Cloes, Marc ULg

Conference (2014, May 01)

This presentation will answer to the following questions: (1) Does the school play a role in PA promotion? (2) What are the dimensions of PA at school? (3) How to determine the potential role of the ... [more ▼]

This presentation will answer to the following questions: (1) Does the school play a role in PA promotion? (2) What are the dimensions of PA at school? (3) How to determine the potential role of the school in PA promotion? (4) What kind of projects to implement? (5) What do we have to remember? It will be based on an overview of the literature and will provide practical implications for researchers and practitioners. [less ▲]

Detailed reference viewed: 20 (0 ULg)
Full Text
See detailThe promotive impact of high temperature on flowering in root chicory (Cichorium intybus L.)
Mathieu, Anne-Sophie; Vandoorne, Bertrand; Quinet, Muriel et al

Poster (2011)

Detailed reference viewed: 20 (3 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailPromouvoir des approches innovantes de recherche-développement en matière de GIRE au Burkina Faso.
Wellens, J.; Diallo, M.; Gardin, N. et al

Conference (2010, March)

Detailed reference viewed: 8 (3 ULg)
See detailPromouvoir des relations interculturelles cohésives dans les villes européennes
Martiniello, Marco ULg

in Martiniello, Marco (Ed.) Conceptions du dialogue interculturel en Wallonie et à Bruxelles (2013)

Detailed reference viewed: 14 (0 ULg)
See detailPromouvoir des relations interculturelles cohésives dans les villes européennes.
Martiniello, Marco ULg

Scientific conference (2007, November 27)

Detailed reference viewed: 7 (0 ULg)
See detailPromouvoir des relations interculturelles cohésives dans les villes européennes.
Martiniello, Marco ULg

Scientific conference (2007, November 27)

Detailed reference viewed: 4 (0 ULg)
See detailPromouvoir l’égalité, sans défendre une minorité. Le métier de conseiller juridique dans les organismes de promotion de l’égalité en Belgique
Lejeune, Aude ULg

Scientific conference (2011, May 10)

La promotion de la non-discrimination sur le lieu de travail est un débat relativement récent en Belgique. Au sein d’organismes publics de promotion de l’égalité, le Centre pour l’égalité des chances et ... [more ▼]

La promotion de la non-discrimination sur le lieu de travail est un débat relativement récent en Belgique. Au sein d’organismes publics de promotion de l’égalité, le Centre pour l’égalité des chances et la lutte contre le racisme et l’Institut pour l’égalité des femmes et des hommes, des conseillers juridiques contribuent à la fois à accompagner les victimes de discrimination dans leur processus de plainte et à promouvoir le recours à cette législation par les travailleurs. Ces conseillers juridiques reçoivent un grand nombre de personnes qui leur exposent une situation d’injustice qu’elles ont subies. Ils doivent par la suite procéder à une sélection des dossiers qui sont susceptibles d’être portés devant les juridictions. Cette communication cherche à étudier comment les conseillers juridiques procèdent à la sélection de « cas exemplaires » et comment ils argumentent ces choix. Ceci permet de souligner la spécificité de leur mission parce qu’ils sont amenés à promouvoir l’égalité, sans défendre une minorité particulière. A partir d’une recherche sur les discriminations liées à l’emploi en Belgique et, plus précisément, sur le rôle des intermédiaires du droit dans la qualification juridique des signalements en matière de discrimination liées à l’emploi , cette communication repose sur un matériau empirique composé principalement, mais pas exclusivement, d’entretiens et d’observations dans les deux centres chargés de la promotion de l’égalité des chances en Belgique Plus précisément, il est constitué, d’une part, d’entretiens réalisés avec les juristes de première et de seconde lignes et avec les plaignants et, d’autre part, d’observation d’interactions aux « guichets » et au sein des équipes. En outre, une vaste analyse documentaire a été entreprise : consultation de dossiers depuis le dépôt de la plainte jusqu’au jugement, examen de rapports d’activité, de notes de travail internes aux services, etc. Enfin, nous avons procédé à des entretiens complémentaires d’avocats et de magistrats en charge de ces dossiers. Ce riche matériau nous permet d’analyser le processus de choix de cas exemplaires et ses implications. [less ▲]

Detailed reference viewed: 23 (1 ULg)
Full Text
See detailPromouvoir la santé à l'école
Vandoorne, Chantal ULg; Melen, Geoffroy ULg

Learning material (2009)

Detailed reference viewed: 48 (26 ULg)
Full Text
See detailPromouvoir le BIEN-ÊTRE et la réussite scolaire
Vandoorne, Chantal ULg

Conference (2012, November 22)

Detailed reference viewed: 34 (10 ULg)
Full Text
See detailPromouvoir les dialectes à l'école en 2009 ?
Baiwir, Esther ULg

in Wallonnes : Chronique de la Société de Langue et de Littérature Wallonnes (2009), 4

Detailed reference viewed: 16 (1 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailPromouvoir les pédagogies actives comme soutien à la pratique réflexive et à l'apprentissage en profondeur
Jouquan, Jean; VIERSET, Viviane ULg; Jaffrelot, Morgan et al

in Parent, Florence; Jouquan, Jean (Eds.) Penser la formation des professionnels de la santé (2013)

Detailed reference viewed: 39 (4 ULg)
Full Text
See detailPromouvoir un style de vie actif chez les jeunes : place et rôle des différents opérateurs de l’activité physique
Cloes, Marc ULg

Conference given outside the academic context (2007)

Detailed reference viewed: 7 (1 ULg)
Full Text
See detailPROMPT New means to PROMote Pedestrian Traffic in cities
Rauhala, Kari; Martincigh, Lucia; Hüsler, Willi et al

Report (2005)

The main objective of the PROMPT project was to develop new innovative tools and solutions to improve the conditions of walking in cities. Their scope ranges from the urban level to the detailed street ... [more ▼]

The main objective of the PROMPT project was to develop new innovative tools and solutions to improve the conditions of walking in cities. Their scope ranges from the urban level to the detailed street level. They are aimed at problem identification, design and planning as well as at the implementation of considered measures in widely different situations. [less ▲]

Detailed reference viewed: 53 (1 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailPrompting reflection through annotations in formal online learning
Verpoorten, Dominique ULg; Westera, W; Specht, M

in Reinhardt, R; Ullmann, U; Scott, P (Eds.) et al Proceedings of the 1st European Workshop on Awareness and Reflection in Learning Networks (ARNets11) (2011, September 21)

This article explores the role of annotations as reflection amplifiers while studying in an Open Educational Resources distance course. A controlled experiment reveals that the treatment groups using ... [more ▼]

This article explores the role of annotations as reflection amplifiers while studying in an Open Educational Resources distance course. A controlled experiment reveals that the treatment groups using frequent and local annotations did not perform better at the test. However, measures within the treatments exhibit a moderate but significant improvement of the mark in the group composed of high annotators. [less ▲]

Detailed reference viewed: 11 (2 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailProneural bHLH and Brn proteins coregulate a neurogenic program through cooperative binding to a conserved DNA motif.
Castro, Diogo S; Skowronska-Krawczyk, Dorota; Armant, Olivier et al

in Developmental Cell (2006), 11(6), 831-44

Proneural proteins play a central role in vertebrate neurogenesis, but little is known of the genes that they regulate and of the factors that interact with proneural proteins to activate a neurogenic ... [more ▼]

Proneural proteins play a central role in vertebrate neurogenesis, but little is known of the genes that they regulate and of the factors that interact with proneural proteins to activate a neurogenic program. Here, we demonstrate that the proneural protein Mash1 and the POU proteins Brn1 and Brn2 interact on the promoter of the Notch ligand Delta1 and synergistically activate Delta1 transcription, a key step in neurogenesis. Overexpression experiments in vivo indicate that Brn2, like Mash1, regulates additional aspects of neurogenesis, including the division of progenitors and the differentiation and migration of neurons. We identify by in silico screening a number of additional candidate target genes, which are recognized by Mash1 and Brn proteins through a DNA-binding motif similar to that found in the Delta1 gene and present a broad range of activities. We thus propose that Mash1 synergizes with Brn factors to regulate multiple steps of neurogenesis. [less ▲]

Detailed reference viewed: 41 (5 ULg)