Browsing
     by title


0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:   
OK
Peer Reviewed
See detailLes notions d'indices et de charges en procédure pénale
Jacobs, Ann ULg

in Revue de Jurisprudence de Liège, Mons et Bruxelles (2001)

Detailed reference viewed: 29 (2 ULg)
Full Text
See detailNotions d'oncologie chez l'enfant
Battisti, Oreste ULg

Learning material (2010)

Detailed reference viewed: 99 (26 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailNotions de base de physiologie de l'effort
Art, Tatiana ULg; Amory, Hélène ULg; Lekeux, Pierre ULg

in Pratique Vétérinaire Equine (2000), 32

In general, muscular exertion occurs when there is oxygenation of the energy substrates carbon hydrate and fatty acids. At the beginning of exercise and/or when there is extra exertion, anaerobic ... [more ▼]

In general, muscular exertion occurs when there is oxygenation of the energy substrates carbon hydrate and fatty acids. At the beginning of exercise and/or when there is extra exertion, anaerobic metabolism also participates in the synthesis of ATP, which is essential for muscular contraction. The organism's oxygen consumption is proportional to the intensity of the effort, except during anaerobic metabolism. The maximum quantity of substrates that can oxygenate the muscles per unit time depends on the enzymatic material available. When the total aerobic capacity is used, the oxygen consumption is said to be maximal. The oxygen consumed at cellular level is taken from the ambient air at the areas of pulmonary exchange and transported throughout the body by the cardiovascular system. It is therefore essential that there is sufficient functional ability to adapt to cardiovascular and respiratory changes in order to ensure adequate O2 and nutrient transport and evacuation of CO2 and heat. The two systems adapt with exercise and training [less ▲]

Detailed reference viewed: 287 (16 ULg)
See detailNotions de base en droit de la construction
Kohl, Benoît ULg

Learning material (2014)

Detailed reference viewed: 20 (1 ULg)
See detailNotions de base en Isocinétisme
Croisier, Jean-Louis ULg

in Actes du XVIème Congrès de la Société Française de Médecine du Sport (1996, June)

Detailed reference viewed: 25 (5 ULg)
Full Text
See detailNotions de développement durable
Michel, Quentin ULg

Learning material (2011)

Detailed reference viewed: 69 (8 ULg)
Full Text
See detailLes notions de monisme et dualisme
Behrendt, Christian ULg

in Martens, Paul; Bossuyt, Marc (Eds.) Liber amicorum Michel Melchior (2010)

L'article décrit la portée de la distinction entre les notions de monisme et dualisme comme écoles de réception du droit international au sein de l'ordre juridique interne

Detailed reference viewed: 391 (19 ULg)
Full Text
See detailNotions de pharmacologie
Kaux, Jean-François ULg

Learning material (2015)

Detailed reference viewed: 22 (8 ULg)
Full Text
See detailNotions de vaccinologie
GERARD, Xavier ULg

Scientific conference (2011, November 14)

Detailed reference viewed: 30 (5 ULg)
Full Text
See detailNotions modernes de rythmes biologiques et régulations temporelles acquises
Richelle, Marc ULg

in De Ajuriaguerra, J. (Ed.) Cycles biologiques et psychiatrie (1968)

Detailed reference viewed: 7 (0 ULg)
See detailNotre article de synthèse: Que nous a appris la comète de Halley?
Manfroid, Jean ULg

Article for general public (1987)

Comet Halley is already back in the outer solar system, forgotten by most of us. But the cometary specialists are still busy with the wealth of data gathered during a few months of frantic activity ... [more ▼]

Comet Halley is already back in the outer solar system, forgotten by most of us. But the cometary specialists are still busy with the wealth of data gathered during a few months of frantic activity, peaking with the spacecraft fly-bys. The author summarizes here some of the new results which have been obtained up to now about P/Halley. [less ▲]

Detailed reference viewed: 10 (5 ULg)
See detailNotre assiette aujourd'hui et demain
Duquesne, Brigitte ULg

Conference (2007)

Detailed reference viewed: 12 (3 ULg)
See detailNotre cerveau reptilien
Scholtes, Félix ULg; Martin, Didier ULg

Scientific conference (2014, March 12)

Detailed reference viewed: 50 (5 ULg)
Full Text
See detailNotre école offre-t-elle à tous les mêmes occasions d'apprendre?
Crahay, Marcel ULg

in Scientia Paedagogica Experimentalis (1998), 35(2), 381-418

Cet article présente les données de six études portant sur la gestion du temps scolaire en Communauté française de Belgique. Trois d'entre elles ont été menées dans des classes maternelles, deux dans des ... [more ▼]

Cet article présente les données de six études portant sur la gestion du temps scolaire en Communauté française de Belgique. Trois d'entre elles ont été menées dans des classes maternelles, deux dans des classes primaires et une au niveau secondaire. Les données ont été recueillies par observation directe dans cinq études et par l'intermediaire de rapports d'enseignant dans la sixième. L'analyse des résultats montre l'importante variabilité inter-classes du temps alloué aux différentes activités éducatives. Ce constat est valable pour tous les niveaux d'enseignement enquêtes. D'autres conclusions sont spécifiques au niveau d'enseignement. Au niveau préscolaire, il existe peu d'activités communes à toutes les classes (Ceci signifie que la nature du programme applique varie d'une classe a l'autre.) Au niveau primaire bien que le temps alloué aux différentes disciplines scolaires varie énormement d'une classe a l'autre, certaines tendances se dégagent : tous les enseignants consacrent aux mathématiques un temps superieur à ce qui est recommandé par le programme; l'enseignement de la grammaire débute en deuxieme année du primaire, alors que le programme fait démarrer cet apprentissage plus tard ; l'enseignement des sciences est negligé partout. Au niveau secondaire, on observe que les enseignants utilisent le temps de façon moins efficace dans les sections professionnelles que dans les sections générales. L'auteur avance que des systèmes de pilotage du rendement scolaire et des formules utilisant l'évaluation externe a des fins de régulation pourraient constituer une garantie d'égalité. [less ▲]

Detailed reference viewed: 62 (14 ULg)
See detailNotre jeunesse déliquante et violente : info ou intox?
Gavray, Claire ULg

Conference (2013, March 01)

Alors que les chiffres montrent qu'on ne remarque pas au niveau global une augmentation de la délinquance et de la violence faites par les jeunes, l'opinion publique a l'impression inverse. Quels est l ... [more ▼]

Alors que les chiffres montrent qu'on ne remarque pas au niveau global une augmentation de la délinquance et de la violence faites par les jeunes, l'opinion publique a l'impression inverse. Quels est l'origne et quels sont les enjeux de cette distorsion ? [less ▲]

Detailed reference viewed: 40 (6 ULg)
Full Text
See detailNotre nom national
Kurth, Godefroid ULg

in Bulletin de la Commission Royale d'Histoire (1909), LXXVIII

Detailed reference viewed: 16 (2 ULg)
Full Text
See detailNotre université dans la cité de demain
Dubuisson, Marcel ULg

Speech/Talk (1965)

Detailed reference viewed: 9 (4 ULg)
See detailNotre vie scientifique. Tableau des Sciences Naturelles
Fredericq, Léon ULg

in Encyclopédie belge (1933)

Detailed reference viewed: 4 (0 ULg)
Full Text
See detailNouakchott: les pieds dans l'eau
Ozer, Pierre ULg

Article for general public (2014)

Detailed reference viewed: 14 (1 ULg)