Browsing
     by title


0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:   
OK
See detailNouvelles Technologies et coopération internationale - L'apport de l'eLearning
Poumay, Marianne ULg

Scientific conference (2007, May)

Detailed reference viewed: 14 (0 ULg)
Full Text
See detailNouvelles technologies et développement régional. L'expérience américaine
Merenne-Schoumaker, Bernadette ULg

in Mélanges offerts à J. Beaujeu-Garnier (1985)

Analysis of the U.S. role of new technologies on regional development

Detailed reference viewed: 14 (1 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailNouvelles technologies et enseignement du français langue étrangère : l'heure des bilans
Defays, Jean-Marc ULg; Thonard, Audrey ULg

in Langage et l'Homme (Le) : Recherches Pluridisciplinaires sur le Langage (2012), 47(1),

Il existe mille et une manières d’utiliser les nouvelles technologies dans le cadre d’un cours de français langue étrangère. De la visite d’un site à la conception d’un cours « maison » en ligne, d’un ... [more ▼]

Il existe mille et une manières d’utiliser les nouvelles technologies dans le cadre d’un cours de français langue étrangère. De la visite d’un site à la conception d’un cours « maison » en ligne, d’un simple partage de documents à la création d’un blog de la classe, les pratiques pédagogiques incluant les TICe sont indénombrables. Mais quelles sont celles qui ont fait leurs preuves ces dernières années ? Pour développer quelles macro-compétences ? Pour atteindre quels objectifs ? Pour former quel type de locuteurs ? Et comment pallier les difficultés liées à l’isolement physique de l’apprenant ? Et le rôle de ces apprenants, quel est-il à présent ? Comment motiver et impliquer sa classe dans les activités proposées en ligne ? Et comment les interactions en ligne sont-elles perçues par les apprenants ? Les onze articles qui composent ce numéro du Langage et l’Homme se proposent de répondre à ces questions en explorant les différents aspects de l’intégration des TICe en classse de français, relatifs principalement… • à l’équipement technologique et au bon usage de l’ordinateur, des connexions, des logiciels, des tableaux blancs numériques ou interactifs, etc. ; • au média numérique et à l’analyse et l’évaluation des (res)sources en ligne, dans deux perspectives : d’une part, celle de l’information, d’autre part, celle de la communication et des échanges ; • aux pratiques pédagogiques induites par les nouvelles technologies, sur le plan mental, intellectuel, culturel, professionnel, qui déterminent à terme les conditions de la création, de la construction, de la transmission des connaissances à tous points de vue. [less ▲]

Detailed reference viewed: 117 (9 ULg)
See detailNouvelles technologies et sécurité en anesthésie : Subside Banque Nationale
Nyssen, Anne-Sophie ULg; De Keyser, Véronique

Report (1990)

Detailed reference viewed: 12 (1 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailNOUVELLES TECHNOLOGIES, NOUVELLES PRATIQUES D’ECRITURE ? Le point de vue d’étudiants universitaires en FLE(S)
Dezutter, Olivier; Bleys, Françoise; Poirier, Vicky et al

in Langage et l'Homme (Le) : Recherches Pluridisciplinaires sur le Langage (2012), 47(1),

The digital revolution and the development of new technologies of communication are dramatically changing language learning practices but also writing practices, whether in one’s mother tongue, in a ... [more ▼]

The digital revolution and the development of new technologies of communication are dramatically changing language learning practices but also writing practices, whether in one’s mother tongue, in a second language or in a foreign language. In the framework of international research based on the development of writing ability among students of a second language or a foreign language in the university context, we have sought to better understand the way in which the relationship to writing (Barré de Miniac, 1997; Blaser and Chartrand, 2010) is constructed by these students in this new era. This article is intended to share the results of a survey conducted among some 200 students of French as a second language or a foreign language in four contrasting geographical and linguistic contexts. After a description of the ways in which students claim to use these new technologies at the university, we will analyze their use of ICTS when writing longer texts in an academic setting. Next, we will look into the functions served by the Internet at every step of the writing process, i.e. the different stages of planning, drafting and revising (Hayes et Flower, 1980). Finally, we will consider the kinds of tools used for the drafting of these various pieces of writing. [less ▲]

Detailed reference viewed: 100 (4 ULg)
Peer Reviewed
See detailLes "nouvelles" règles générales d'exécution des marchés publics. Commentaire de l'arrêté royal du 14 janvier 2013
Kohl, Benoît ULg; Leroy, S.

in Durviaux, Ann-Lawrence (Ed.) La réforme du droit des marchés publics (in press)

Detailed reference viewed: 17 (7 ULg)
See detailNovarina et la philosophie. Réponse à Marco Baschera
Dubouclez, Olivier ULg

Conference (2012, November)

Detailed reference viewed: 9 (0 ULg)
Full Text
See detailNovarina et le slam
Dubouclez, Olivier ULg

Diverse speeche and writing (2009)

Detailed reference viewed: 6 (0 ULg)
See detail« Novarina et le slam », autour du spectacle de Dgiz et Captain Slam (À quel dieu parles-tu ?)
Dubouclez, Olivier ULg; Deval, Frédéric

Diverse speeche and writing (2009)

Detailed reference viewed: 7 (0 ULg)
See detailNovas tecnologias e Resiliência
Nyssen, Anne-Sophie ULg

Conference (2012, August 22)

Detailed reference viewed: 12 (0 ULg)
See detailIl Novecento: marginalità e resistenza
Benzoni, Pietro ULg

Conference (2009, February 17)

Detailed reference viewed: 4 (1 ULg)
Full Text
See detailNovel (co)polymers by cobalt-mediated radical polymerization
Debuigne, Antoine ULg; Piette, Yasmine ULg; Poli, Rinaldo et al

Poster (2009, April 24)

Detailed reference viewed: 16 (8 ULg)
Peer Reviewed
See detailNovel 2-oxo-2H-benzopyran derivatives as inhibitors of human leukocyte elastase
Pochet, L.; Doucet, C.; Pirotte, Bernard ULg et al

Poster (1998, September)

Detailed reference viewed: 7 (0 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailA novel 24-base pair deletion in the coding region of CCR5 in an African population
Karasi, Jean Claude ULg

in AIDS (2007), 21(1), 111-113

Detailed reference viewed: 10 (1 ULg)
Full Text
See detailA novel AIP mutation related to familial isolated pituitary adenomas (FIPA)
Bilbao Garay, I.; Alvarez Coca, M.; Daly, A. et al

in Endocrine Abstracts - 13th European Congress of Endocrinology (2011)

Detailed reference viewed: 42 (3 ULg)
Full Text
See detailA novel AIP mutation related to familial isolated pituitary adenomas (FIPA)
Bilbao, I.; Alvarez coca, M.; Daly, Adrian ULg et al

in Abstract book - The Endocrine Society's 93rd Annual Meeting (2011)

Detailed reference viewed: 6 (0 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailNovel aliphatic polyesters based on functional cyclic (di)esters
Lou, Xudong; Detrembleur, Christophe ULg; Jérôme, Robert ULg

in Macromolecular Rapid Communications (2003), 24(2), 161-172

Recent progress in the chemical synthesis of novel aliphatic polyesters via ring-opening polymerization of functional cyclic (di)esters are reviewed in this article. Syntheses of these functional ... [more ▼]

Recent progress in the chemical synthesis of novel aliphatic polyesters via ring-opening polymerization of functional cyclic (di)esters are reviewed in this article. Syntheses of these functional aliphatic polyesters are being classified into three groups according to the structure of the cyclic monomers: (i) cyclic diesters, (ii) morpholine-2,5-dione derivatives, and (iii) cyclic esters. Progress in the synthesis and polymerization of monomers in each category is reported with an emphasis on controlled synthesis. The recent achievements have enabled the synthesis of a variety of novel aliphatic polyesters, including hydrophilic, halogenated, and unsaturated polyesters. [less ▲]

Detailed reference viewed: 34 (3 ULg)