Browsing
     by title


0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:   
OK
Full Text
See detailEvaluations à large échelle : prendre la juste mesure des effets de contexte
Lafontaine, Dominique ULiege

in Detroz, Pascal; Crahay, Marcel; Fagnant, Annick (Eds.) L'évaluation à la lumière des contextes et des disciplines (2017)

Detailed reference viewed: 29 (5 ULiège)
Full Text
See detailÉvaluations à large échelle : prendre la mesure des effets de contexte
Lafontaine, Dominique ULiege

Conference (2015, January 28)

The communication (Keynote conference) give a comprehensive overview of how contexts have been taken into account in large-scale international assessments of achievement. The following topics are ... [more ▼]

The communication (Keynote conference) give a comprehensive overview of how contexts have been taken into account in large-scale international assessments of achievement. The following topics are investigated: 1) the growing importance of contextual questionnaires in PISA 2) the response-style biases and how they can jeopardize validity and comparability of measures (especially of self-reported non-cognitive outcomes measured by Likert scales) 3) the frame-of-reference (group) effects (BFLPE) and their differential impact depending on the structure of education systems. [less ▲]

Detailed reference viewed: 94 (4 ULiège)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLes évaluations des performances mathématiques sont-elles influencées par le sexe de l'élève ?
Lafontaine, Dominique ULiege; Monseur, Christian ULiege

in Mesure et Evaluation en Education [=MEE] (2009), 32(2), 71-98

Detailed reference viewed: 211 (20 ULiège)
See detailLes évaluations externes : évolutions récentes
Lafontaine, Dominique ULiege; Gregoire, J.

in Bonami, M. (Ed.) Réformes et innovations dans l'enseignement (1999)

Detailed reference viewed: 20 (1 ULiège)
Peer Reviewed
See detailLes évaluations externes en Communauté française de Belgique : analyse des disparités entre élèves à la lumière d'une décennie de mise en place de ce dispositif
Fagnant, Annick ULiege; Demonty, Isabelle ULiege; Lafontaine, Annette ULiege

in Comment évaluer ? Outils, dispositifs et acteurs : actes du colloque de l'Adméé-Europe, Reims, 24-26 octobre 2005 (2005)

Detailed reference viewed: 50 (7 ULiège)
Peer Reviewed
See detailLes évaluations externes en Communauté française de Belgique : quel sens donner à la mesure ?
Lafontaine, Dominique ULiege

in Actes du XIIIe Colloque de l'Adméé Europe, Dijon (1999)

Detailed reference viewed: 12 (1 ULiège)
Full Text
See detailLes évaluations externes en Communauté française de Belgique : quel sens donner à la mesure ?
Lafontaine, Dominique ULiege

in Cahiers du Service de Pédagogie Expérimentale (SPE) (2000), (1-2), 110-114

Quelles sont les origines et les modalités du dispositif d'évaluation externe mis en place en Communauté française de Belgique à partir de 1994-1995 ? Quelle(s) fonction(s) est-il supposé remplir ? L ... [more ▼]

Quelles sont les origines et les modalités du dispositif d'évaluation externe mis en place en Communauté française de Belgique à partir de 1994-1995 ? Quelle(s) fonction(s) est-il supposé remplir ? L'analyse met en évidence le paradoxe d'un dispositif institutionnel rejeté à la marge du cadre législatif et dont la définition des finalités est laissée à l'appréciation des acteurs appelés à le mettre en oeuvre. [less ▲]

Detailed reference viewed: 101 (6 ULiège)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLes évaluations externes organisées en Communauté française de Belgique : quelques questionnements autour des notions de qualité, de pertinence sociale et d'équité
Fagnant, Annick ULiege; Demonty, Isabelle ULiege

in Evaluation entre équité et efficacité, Actes du XVIe colloque international de l'Admée-Europe, Liège, 4-6 septembre 2003. Les cahiers du Service de Pédagogie expérimentale, 15/16 (2004) (2004)

Detailed reference viewed: 65 (6 ULiège)
See detailLes évaluations externes permettent-elles une régulation efficace ?
Monseur, Christian ULiege; Demeuse, Marc ULiege

in Demeuse, Marc; Baye, Ariane; Straeten, Marie-Hélène (Eds.) Vers une école juste et efficace : 26 contributions sur les systèmes d'enseignement et de formation : une approche internationale (2005)

Detailed reference viewed: 122 (9 ULiège)
See detailEvaluations génétiques des bovins laitiers en Wallonie (Belgique)
Gengler, Nicolas ULiege; Vanderick, Sylvie ULiege; Mayeres, Patrick et al

Computer development (2002)

Detailed reference viewed: 30 (12 ULiège)
Full Text
See detailEvaluations génétiques des verrats Piétrain en croisement en Wallonie
Dufrasne, Marie ULiege; Gengler, Nicolas ULiege

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 18 (3 ULiège)
Full Text
See detailEvaluations génétiques des verrats Piétrain en Wallonie
Dufrasne, Marie ULiege; Gengler, Nicolas ULiege

Diverse speeche and writing (2009)

Detailed reference viewed: 28 (11 ULiège)
Full Text
See detailEvaluations génétiques laitières: changement de base
Félix, Alain; Vanderick, Sylvie ULiege; Gengler, Nicolas ULiege

Article for general public (2005)

Detailed reference viewed: 27 (2 ULiège)
Full Text
See detailEvaluations internationales : Les enjeux du jour et de l'histoire
Baye, Ariane ULiege

in Cahiers du Service de Pédagogie Expérimentale (SPE) (2001), (7-8), 11-23

Detailed reference viewed: 36 (8 ULiège)
See detailEvaluations internationales et épreuves nationales : tensions et utilité pour les pratiques de classes
Lafontaine, Dominique ULiege; soussi, anne; Nidegger, Christian

in Crahay, Marcel; Mottier-Lopez, Lucie (Eds.) Evaluations en tension (2009)

Detailed reference viewed: 158 (53 ULiège)
See detailEvaluations of an immunonephelometric assay for serum lipoprotein (a)
Evrard, Brigitte ULiege; Chapelle, Jean-Paul ULiege; Gielen, J.

Poster (1993, May)

Detailed reference viewed: 18 (1 ULiège)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEvaluations of cognitive, linguistic and mnemonic competencies of people with Down’s syndrome; An integrative conception of mental retardation
Frenkel, Stéphanie ULiege

in Journal of Cognitive Education and Psychology (2009), 8(2), 214-215

Thesis summary

Detailed reference viewed: 74 (18 ULiège)