Browsing
     by title


0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:   
OK
See detailLes équipements de mesure de la qualité de l'air des étables
Nicks, Baudouin ULg; Dechamps, P.; Canart, Bernard

Article for general public (1986)

Detailed reference viewed: 6 (1 ULg)
Full Text
See detailEquipements remarquable: Passeport santé pour bananier
Massart, Sébastien ULg

in 15e Jour du Mois (Le) (2015), (242),

Detailed reference viewed: 23 (5 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEquiper des filières durables? L'élevage Bio en Belgique
Stassart, Pierre M ULg; Jamar, Daniel

in Natures Sciences Sociétés (2005), 13(4), 413-420

Résumé – L’agriculture biologique est actuellement à un tournant de son développement : sollicitée de plus en plus fréquemment pour entrer dans une filière de type long, elle apparaît comme « sous-équipée ... [more ▼]

Résumé – L’agriculture biologique est actuellement à un tournant de son développement : sollicitée de plus en plus fréquemment pour entrer dans une filière de type long, elle apparaît comme « sous-équipée »,se confrontant ainsi d’autant plus durement à une filière conventionnelle qui, elle, est « suréquipée ». Les auteurs analysent ce déplacement difficile en se référant au débat anglo-saxon sur la « conventionnalisation ». Ensuite, plutôt que de l’analyser en termes de « conversion de système de production », ils proposent la notion de « référentiel » qui envisage et compare l’équipement des deux filières en termes de normes, de connaissances et d’images. Cette grille de lecture permet à la fois de comprendre le caractère non questionné et non questionnable de la filière conventionnelle et de mettre en évidence la fragilité de la filière bio à se maintenir comme alternative durable. [less ▲]

Detailed reference viewed: 70 (6 ULg)
Full Text
See detailEquipes éducatives, équipes thérapeutiques en pédopsychiatrie
Labar, Paule; Chapelle, Marie-Paule; Philippart, Dominique et al

in Feuillets Psychiatriques de Liège (1984), 17(1/2), 7-13

Detailed reference viewed: 30 (1 ULg)
See detailL'equità dei sistemi scolastici europei
Demeuse, Marc; Baye, Ariane ULg; Straeten, Marie-Hélène

in Bottani, N.; Benadusi, L. (Eds.) Uguaglianza e equità nella scuola (2006)

Detailed reference viewed: 10 (3 ULg)
See detailL'équité des systèmes éducatifs européens. Un ensemble d'indicateurs
Baye, Ariane ULg; Benadusi, L.; Bottani, G. et al

Report (2005)

Detailed reference viewed: 39 (4 ULg)
Peer Reviewed
See detailL'équité des systèmes éducatifs, une question de point de vue
Baye, Ariane ULg

Conference (2002)

Detailed reference viewed: 5 (1 ULg)
See detailEquité et échec scolaire. Quel éclairage apporte la recherche en sciences de l’éducation ?
Baye, Ariane ULg

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 15 (0 ULg)
See detailEquité et efficacité du système belge de santé
Fecher-Bourgeois, Fabienne ULg

Scientific conference (2013, February 25)

Detailed reference viewed: 26 (11 ULg)
See detailEquité et efficacité du système d'enseignement
Baye, Ariane ULg

in Le défi social bruxellois, un déficit de qualification, l'école en question (2008)

Detailed reference viewed: 22 (5 ULg)
See detailEquité et efficacité du système d’enseignement
Baye, Ariane ULg

Conference given outside the academic context (2008)

Detailed reference viewed: 12 (1 ULg)
Peer Reviewed
See detailEquity in Education: A typology of European Educational Systems
Baye, Ariane ULg

Conference (2005, April 13)

Detailed reference viewed: 8 (1 ULg)
See detailEquity in European Education Systems
Baye, Ariane ULg; Benadusi, L.; Bottani, N. et al

Report (2005)

Detailed reference viewed: 9 (3 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEquity in European Educational System. A set of indicators
Baye, Ariane ULg; DEMEUSE, MARC; NICAISE, JULIEN et al

in European Educational Research Journal (2005), 4(2), 1-151

Detailed reference viewed: 123 (10 ULg)
See detailEquity in European Educational Systems. A set of indicators
Baye, Ariane ULg; Demeuse, Marc; Nicaise, Julien et al

Report (2005)

Detailed reference viewed: 19 (2 ULg)
See detailEquity in INES Network B indicators: a Review
Baye, Ariane ULg

Scientific conference (2004, February 09)

Detailed reference viewed: 13 (0 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEquity in opportunity-to-learn and achievement in reading: A secondary analysis of PISA 2009 data
Lafontaine, Dominique ULg; Baye, Ariane ULg; Vieluf, Svenja et al

in Studies in Educational Evaluation (2015), 47

Using data from PISA 2009, the present study investigates firstly how equally students are exposed to opportunities to improve their reading skills (OTL) depending on the school they are enrolled in, and ... [more ▼]

Using data from PISA 2009, the present study investigates firstly how equally students are exposed to opportunities to improve their reading skills (OTL) depending on the school they are enrolled in, and secondly the links between OTL in reading and achievement at the school level. A multidimensional within-item IRT is used to model the OTL. The intraclass correlation of both OTL dimensions issued from the IRT analysis – reading fiction and reading non-continuous tasks – is high, especially in differentiated education systems, showing an unequal exposure to OTL in reading according to the school. Robust correlations between the two OTL dimensions and reading achievement are observed at the school level. In addition, the results of a multilevel regression analysis show that a substantial proportion of the between-school variance in reading can be explained by OTL and by the school social intake. The proportion of between-school variance explained jointly by OTL and social intake is higher in differentiated education systems than in comprehensive ones. [less ▲]

Detailed reference viewed: 46 (9 ULg)
See detailEquity indicators in the field of continuous education and training
Baye, Ariane ULg

Scientific conference (2004, November 08)

Detailed reference viewed: 13 (0 ULg)