Browsing
     by title


0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:   
OK
See detailEcole des inégalités. L’apport de l’étude PISA
Baye, Ariane ULg

Conference given outside the academic context (2008)

Detailed reference viewed: 17 (2 ULg)
Full Text
See detailUne école doctorale européenne au service de la PSDC?
Paile, Sylvain ULg

Article for general public (2015)

Detailed reference viewed: 15 (0 ULg)
Full Text
See detailL'école du dos dans la lombalgie chronique. Techniques et résultats.
TOMASELLA, Marco ULg

Scientific conference (2013, April 20)

Detailed reference viewed: 96 (34 ULg)
Peer Reviewed
See detailL'Ecole du dos
Crielaard, Jean-Michel ULg; Henrotin, Yves ULg; DEFAWEUX, Michel ULg et al

in Bulletin d'Education du Patient à sa Maladie (2001), 20

Detailed reference viewed: 62 (18 ULg)
See detailEcole et citoyenneté : l'heure "H" a sonné !
Jadoulle, Jean-Louis ULg

Article for general public (2008)

Detailed reference viewed: 28 (3 ULg)
See detailL'école et l'entreprise dans un monde d'irrationalité
Robert, Jocelyne ULg

Conference (1993, May 25)

Detailed reference viewed: 15 (3 ULg)
Peer Reviewed
See detailL'école et les textes
Dumortier, Jean-Louis ULg

in Revue de la Direction Générale de l’Organisation des Etudes (1976)

Detailed reference viewed: 13 (0 ULg)
Full Text
See detailL'Ecole Liégeoise de Pharmacie
Angenot, Luc ULg

in Apports de Liège au Progrès des Sciences et des Techniques (1981)

Detailed reference viewed: 15 (0 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailL'école liégeoise de physiologie aux 19e et 20e siècles
Geenen, Vincent ULg

in Histoire des Sciences Médicales (2015), XLIX(2), 209-218

Detailed reference viewed: 27 (3 ULg)
See detailL'école maternelle belge et la lecture
Delhaxhe, Arlette; Hindryckx, Geneviève ULg

in Revue canadienne de l'étude en petite enfance (1990)

Detailed reference viewed: 28 (2 ULg)
Full Text
See detailL'école me tue - Quand l'école pousse au desespoir et au suicide
Verpoorten, Dominique ULg

Article for general public (2013)

En ce temps de secondes sessions et à l’aube de la rentrée scolaire, réflexions d’un enseignant sur le suicide d’un élève.

Detailed reference viewed: 52 (3 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailL'école médicale d'Alexandrie et son influence sur la médecine de l'Egypte gréco-romaine
Marganne, Marie-Hélène ULg

in Medicina nei Secoli : Arte e Scienza (2002), 14(2), 359-82

The paper provides new information on the most famous centre of rational medicine in the Graeco-Roman world and its influence in Egypt. It uses at its point of departure a remarkable but insufficiently ... [more ▼]

The paper provides new information on the most famous centre of rational medicine in the Graeco-Roman world and its influence in Egypt. It uses at its point of departure a remarkable but insufficiently known documentation: Greek literary papyri (from IV/III B.C. to A.D. VI/VII), which often are unique witnesses to lost medical works, bearing testimony to original theories, practices and vocabulary. [less ▲]

Detailed reference viewed: 112 (3 ULg)
See detailL'école peut-elle être juste et efficace ? : De l'égalité des chances à l'égalité des acquis
Crahay, Marcel ULg

Book published by De Boeck Université (2000)

Detailed reference viewed: 106 (16 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailL’école primaire congolaise entre héritage, hybridité et résilience
Andre, Géraldine ULg; De Herdt, Tom; Poncelet, Marc ULg

in De Herdt, Tom (Ed.) A la recherche de l’Etat en R-D Congo. Acteurs et enjeux autour d’une reconstruction post-conflit (2011)

This contribution attempts to grasp the mechanisms that explain the resilience of the Congolese primary education despite the thirty-five years crisis that continues to affect the Democratic Republic of ... [more ▼]

This contribution attempts to grasp the mechanisms that explain the resilience of the Congolese primary education despite the thirty-five years crisis that continues to affect the Democratic Republic of Congo and the almost complete lack of public investment in this sector since the early eighties. The central argument stresses the need to explain such mechanisms beyond the effects of privatization only. It particularly emphasizes the arrangements made within the education system, documenting their historical roots, and arguing that they are ultimately founded on the “concessionary” state structure that prevailed in colonial times. [less ▲]

Detailed reference viewed: 55 (16 ULg)
See detailL'école rebondit au coeur des malentendus : résultats de recherches croisées quantitatives et qualitatives
Gavray, Claire ULg

Scientific conference (2015, July 03)

Le vécu et les représentations scolaires des professeurs d'enseignement technique et professionnelle contrastent grandement avec la description qu'en font les medias. Les équipes enseignantes qui ... [more ▼]

Le vécu et les représentations scolaires des professeurs d'enseignement technique et professionnelle contrastent grandement avec la description qu'en font les medias. Les équipes enseignantes qui implémentent un projet pédagogique alternatif emploient régulièrement le terme de malentendus : comme outil à partir duquel construire -patiemment mais avec résutltt- le dialogue avec les autres acteurs de l'école ; au négatif pour décrire les évolutions 'macros' qu'ils décrient 'ce n'est pas un malentendu'.... [less ▲]

Detailed reference viewed: 30 (2 ULg)